خبرگزاری کار ایران

بیسکوییت داغ، یک نوشیدنی دلچسب برای روز‌های سرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۲۵۶

بیسکوییت داغ یکی از انواع نوشیدنی‌های داغ است که از ترکیب بیسکوییت مادر با شیر، شکلات و خامه تهیه می‌شود و طعم بسیار دلچسبی دارد.

در گذشته تنها نوشیدنی داغ محبوبی که وجود داشت، چای بود که همیشه دوست و آشنا را در کنار هم جمع می‌کرد و بهانه‌ای برای یک گفتگوی کوتاه و یا دید و بازدید‌های خانوادگی بود. با گذشت زمان کم کم نوشیدنی‌های جدید مانند قهوه هم جای خود را در میان مردم باز کردند و امروزه در دنیای مدرن نوشیدنی‌های داغ بسیار زیادی در کافه‌ها و رستوران‌ها موجود است که یا پایه قهوه دارند و یا با شیر و شکلات تهیه می‌شوند. از انواع قهوه گرفته تا شکلات داغ و انواع شیر‌ها که با کف و خامه و شکلات تهیه می‌شوند، همگی نوشیدنی‌های مطبوعی هستند و طرفداران بسیار زیادی دارند. بیسکوییت داغ یکی از همین نوشیدنی‌های مدرن است که از ترکیب شیر با بیسکوییت و خامه تهیه می‌شود و برای روز‌های سرد زمستان بسیار گوارا است. این نوشیدنی برای کودکان هم مفید است و مضرات کمتری نسبت به سایر نوشیدنی‌ها دارد. شما می‌توانید خیلی راحت این نوشیدنی داغ و سالم را در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب با آموزش درست کردن یک لیوان بیسکوییت داغ با ما همراه باشید.

مواد لازم

شیر: ۱ لیوان

بیسکوییت مادر: ۱ بسته

خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری

سس کارامل یا سس شکلات: ۱ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

بیسکوییت داغ، یک نوشیدنی دلچسب برای روز‌های سرد

برای درست کردن این نوشیدنی داغ و خوشمزه اول شیر را داخل قهوه جوش یا یک قابلمه کوچک بریزید. پودر کاکائو و خامه صبحانه را اضافه کنید و ظرف را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و مرتب هم بزنید تا شیر کم کم داغ شود و شروع به بخار کردن کند. حالا بیسکویت مادر را باز کنید و یکی یکی بیسکوییت‌ها را داخل شیر بریزید و هم بزنید تا بیسکوییت نرم و داخل شیر حل شود. در آخر سس کارامل یا سس شکلات را اضافه کنید و خوب هم بزنید و وقتی شیر از اطراف جوشید، اجاق گاز را خاموش کنید. اگر نوشیدنی شما یکدست نبود، قبل از سرو یک دور با گوشتکوب برقی هم بزنید تا کاملا یکدست شود و بعد بیسکوییت داغ را داخل لیوان بریزید و سرو کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ برای درست کردن بیسکوییت داغ می‌توانید به جای بیسکوییت مادر از هر نوع بیسکوییت وانیلی که در دسترس دارید، استفاده کنید.

۲ ـ به جای سس کارامل یا سس شکلات می‌توانید از یک قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید.

۳ ـ حتما خامه را وقتی شیر هنوز سرد است به آن اضافه کنید تا خامه نبرد.

منبع: فرارو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز