خبرگزاری کار ایران

آیا امکان تعویض پلاک خودرو به علت تغییر رنگ و خرابی وجود دارد ؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۷۴۷

اگر پلاک خودرو شما مخدوش و یا ناخوانا است بایستی طبق قوانین راهنمایی و رانندگی نسبت به تعویض پلاک خودروی خود اقدام نمایید.

پلاک خودروها، اگرچه از فلز ساخته شده و با رنگ "پلاستیکی" پوشانده شده اند، هر از گاهی خراب می شوند. این روکش ممکن است با یک کارواش بیش از حد خراب شود. یا با سنگی در جاده برخورد میکند و مقداری از رنگ را می کند و... در هر صورت، "خوانایی" GRZ یا اعداد روی پلاک آسیب خواهد دید و پلیس های کنار جاده ای دلیل موجهی برای شکایت از شما در این مورد خواهند داشت.

ساده ترین گزینه تعویض پلاک جلو و عقب است.

مالکان خودرویی که می‌خواهند پلاک آسیب‌دیده‌ی خودروی خود را عوض کنند، می‌توانند به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند. برای تعویض پلاک، حضور مالک یا نماینده‌ی قانونی مالک خودرو الزامی است. مالک یا نماینده‌ی قانونی‌ خودرو باید با همراه داشتن سند مالکیت، کارت خودرو و برگه‌ی عدم خلافی، در یکی از مراکز تعویض پلاک در کشور حاضر شوند.

به گفته‌ی معاون پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، همراه داشتن مدرک احراز هویت (شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه یا گذرنامه‌ی معتبر) در کنار مدارک خودرو لازم و ضروری است. برای دریافت پلاک جدید و تعویض پلاک آسیب‌دیده، پرداخت هزینه‌ی پلاک (یک یا دو پلاک) باید پرداخت شود تا پلاک مختص مالک، دوباره ساخته و تحویل داده شود.

شرایط تعویض پلاک سوخته

این پلاک‌ها به علت تابش آفتاب تغییر رنگ می‌دهند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که اغلب مربوط به چند استان از جمله یزد، خوزستان و مرکزی هستند که به دلیل شرایط جغرافیایی به این صورت در می‌آیند. در همین راستا دولت به صورت رایگان این پلاک‌ها را عوض می کند.

اگر کسی عمدا پلاک را دستکاری کند جرم محسوب می‌شود، در صورتیکه توسط ماموران راهنمایی و رانندگی و دوربین ، این مسئله شناسایی شود مجازات هم دارد.

آیا امکان تعویض پلاک خودرو به علت تغییر رنگ و خرابی وجود دارد ؟

چه خودرو هایی تعویض پلاک نمیشوند؟

خودرو های بدون اصالت

خودروهایی که در سانحه تصادف آسیب های بالایی دیده باشند

خودرو توقیفی

خودرو های متعلق به افراد ممنوع المعامله

خودرو های دو تکه

خودرو های ناامن و خودروهایی که به لحاظ فنی مشکلی دارند.

منبع: دلگرم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز