خبرگزاری کار ایران

4 علت اصلی دود کردن کامیون که رانندگان باید بدانند !

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۱۸۰

خروج دود از کامیون یکی از مهمترین عواملی است که باعث آلودگی هوا می‌شود.

به گزارش ایلنا، خروج دود از کامیون یکی از مهمترین عواملی است که باعث آلودگی هوا می‌شود. امروزه متاسفانه جامعه بسیار شلوغ شده است. مردم مجبور هستند، که از ماشین‌های بسیار زیادی استفاده کنند؛ همین موضوع باعث شده است، تا آلودگی بسیار زیادی برای شهرهای بزرگ اتفاق بیفتد.

آلودگی می‌تواند بیماری زیاد را به وجود بیاورند.

آلودگی هوای یکی از معضلات بسیار بزرگ برای سلامتی افراد است؛ به همین دلیل رانندگان همیشه باید سرویس‌های به موقع و رسیدگی‌های مناسبی برای ماشین خود را در نظر بگیرند و مثلا علت دود کردن کامیون را بررسی کنند.

سرویس مناسب ماشین می‌توانند ماشین را در حالت سالم و استاندارد در نظر بگیرند، ویژگی‌های مناسبی را برای آن‌ها در نظر بگیرند. این رسیدگی‌ها و توجه به ماشین باعث می‌شود، تا در وقت صرفه جویی بشود.

همچنین سوخت چک می‌شود، هوا پاکیزه می‌ماند. همچنین تعمیراتی که ممکن است، به وجود بیاید، پایین می‌آید. به صورت کلی ویژگی بسیار عالی را برای افراد به وجود می‌آورد.

4 علت اصلی دود کردن کامیون که رانندگان باید بدانند !

ممکن است در زمان‌هایی وجود داشته باشد، که شما بدون اینکه متوجه شوید، ماشین جوش آورده است. اگر دودی را از آن‌ها مشاهده می‌کنید؛ این موضوع ممکن است به دلایل مختلف کوچک اتفاق بیفتد.

اگر آن را نادیده بگیرید؛ ممکن است مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاورد.

علت دود کردن کامیون عبارت است از:

  1. روغن ریختن

  2. نشت روغن به جای ریزش روغن

  3. درپوش محل ریختن

  4. سیم‌های معیوب

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. روغن ریختن

یکی از مهمترین کارهایی که شما باید انجام دهید؛ این است که برای ریختن روغن در ماشین حتما از قیف استفاده کنید. قطعات پلاستیکی در صورتی که با روغن تماس پیدا کنند؛ زودتر از موعد خراب می‌شوند. فرسودگی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد.

2. نشت روغن به جای ریزش روغن

اگر قطعات نتواند این روغن را به صورت ایمن درون خودشان رها کنند؛ پس همین موضوع باعث بهبود وجود آمدن دود می‌شود. این مورد مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

3. درپوش محل ریختن

زمانی که سوخت در بعضی از خودروها استفاده قرار می‌گیرد، یک باقیمانده‌های درون آن باقی می‌ماند. موتورهای قدیمی معمولاً نقاط داغ بیشتری نسبت به موتورهای حدید دارند؛ به همین دلیل سوختن این روغن‌های اضافی در آن باعث تولید یک دود می‌شود. ممکن است در بعضی از موارد نگرانی‌هایی را برای افراد به وجود بیاورد.

4 علت اصلی دود کردن کامیون که رانندگان باید بدانند !

4. سیم‌های معیوب

اگر سیم‌های درون خودرو دچار سوختگی شدند، باعث تولید دود می‌شوند.

شما می‌توانید با استفاده از بوی تندی موضوع را شناسایی کنید. اگر مشکل از سیم پیچی دینام باشد، بوی بسیار زیادی تولید نمی‌شود. شما می‌توانید از چراغ چک خودرو این موضوع را متوجه بشوید، آن را بررسی کنید.

رنگ دود هر کامیون نشانه‌ی چیست؟

یکی از نشانه‌های دود کردن انواع مدل‌های کامیون توجه به رنگ دود کامیون است رنگ دود نشان می‌دهد چه نقشه‌ای برای خودرو وجود دارد.

دود آبی

اگر دود آبی را مشاهده کردید، باید ماشین خود را در مرحله اول چک کنید.

این موضوع این معنی را می‌دهد، که روغن از محل اصلی خودش خارج شده است. به محل احتراق انتقال پیدا کرده است. این مورد مشکلاتی را برای افراد به وجود آورده است. خلاص بودن بیش از اندازه شیر سوپاپ می‌تواند باعث به وجود آمدن دود بشود.

سوپاپ یکی از وسیله‌هایی است که برای آب‌بندی در سر سیلندر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیر می‌تواند از ورود روغن به محفظه احتراق جلوگیری کند. همچنین نگذارد که آن‌ها به سوپاپ وارد شوند؛ پس این موضوع یکی از قسمت‌های بسیار مهم درون ماشین‌ها به حساب می‌آید.

یکی از موارد دیگری که نشان می‌دهد، دود از ماشین می‌آید؛ حجم روغن موتور است. در حالت معمولی حجم روغن موتور بسیار سریع کاهش پیدا نمی‌کند. ولی در هنگامی که پا روی پدال گاز فشار داده شود، دودی از موتور بلند می‌شود. اگر این دود قطع شود.

در مواقع استهلاک ممکن است این موضوع افزایش پیدا کند.

میزان آلاینده‌هایی که از موتور به بیرون می‌آیند، بیشتر است. این موضوع باعث می‌شود، قدرت و توان موتور کاهش پیدا کند. یکی از موارد بسیار مهمی که باید انجام شود، چک کردن ویسکوز‌ها و سوپاپ می‌باشد. چک کردن باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

  • دود سفید

معمولاً در زمانی که موتور روشن می‌شود، یک دود سفید از ماشین خارج می‌شود.

همزمان با آن آب داخل موتور هم بخار می‌شود، از اگزوز خارج می‌شود. بعد از چند دقیقه کار کردن این دود کاملاً برطرف می‌شود، رنگ دود به حالت طبیعی خودش برمی گردد. این موضوع نشان دهنده آب سوزی خودرو است.

4 علت اصلی دود کردن کامیون که رانندگان باید بدانند !

اما باید بدانید که اگر دود سفید به صورت دائمی بود، نشان می‌دهد که واشر سرسیلندر سوخته است.

یا اینکه ترک خوردگی در سیلندر اتفاق افتاده است.

در صورتی که واشر سر سیلندر دچار آسیب شد، یا اینکه اتفاقی برای آن افتاد؛ در نتیجه سیلندر که آب روغن درون آن جریان پیدا می‌کند، دچار اشکال می‌شود.

همچنین باعث می‌شود، تا آب روغن در فضای داخل سیلندر که محل اختراع احتراق است، وارد شود. این مورد باعث به وجود آمدن حجم زیادی از بخار آب به درون اگزوز می‌شود. دود سفیدی را از آن به وجود می‌آورد.

  • دود سیاه

ممکن است در لحظات اولیه‌ای که ماشین روشن می‌شود، متوجه این موضوع بشوید، که دود سیاهی از خودرو بیرون می‌آید. این موضوع می‌تواند به دلیل تولید آتش باشد.

در صورتی که موتور گرم شود، از بین می‌رود.

اگر این اتفاق افتاد، نگرانی خاصی برای شما به وجود نمی‌آید.

اگر این موضوع ادامه پیدا کرد، دود سیاه نشان می‌دهد که سوخت اضافی در سیلندر وجود دارد، به دلیل اینکه هوای کافی وجود ندارد، یا اینکه سیستم خوب نمی‌تواند جرقه زنی را انجام دهد. سوخت به خوبی نمی‌سوزد، مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

دود سیاه نشانه‌های آتش سوزی ناقص است.

اگر خودرو کاربراتوری است و آن را دچار مشکل شده است این قسمت ایراد پیدا کرده است. اگر خودروی شما انژکتوری است، احتمال اینکه انژکتور خراب شده است، وجود دارد.

در صورتی که سیستم جرقه زنی مشکل دار شده است، شمع و وایر‌های خودرو بررسی می‌شود همچنین فیلتر هوا هم باید به موقع تعویض شود.

تمامی موارد باعث می‌شوند، تا از به وجود آمدن مشکل خودتان را دور کنید.

دیگر دود‌هایی را در هنگام روشن کردن ماشین و کامیون نداشته باشید. اگر حس می‌کنید که مسیر هوای ورودی بسته شده است یا اینکه فیلتر هوا کثیف شده است، در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش کنید تا فیلتر‌ها را تعویض کنید.

منبع : کامیون زاگرس

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز