خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه پاستا با مرغ و پیازچه؛ یک غذای فوری و خوشمزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۲۸۲

پاستا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای مدرن و امروزی است که طرفداران زیادی دارد و برای پخت آن دستور‌العمل‌های متفاوتی وجود دارد که هرکدام دارای سبک و مزه خاصی است.

به گزارش ایلنا،  بعید به نظر می‌رسد که این روز‌ها کسی پاستا دوست نداشته باشد آن هم با آن رنگ و رخ و بوی خوب و سس مخصوصش که دل همه را آب می‌کند. پاستا از زمانی که اختراع شده است تا به امروز تغییرات زیادی کرده است و می‌توان گفت هر آشپزی با دستور خاص خودش پاستا را می‌پزد و در این میان پاستا‌های ایتالیایی از همه انواع پاستا معروفتر هستند. پاستا آنقدر در دنیا محبوب و پرطرفدار است که روز ۲۵ اکتبر به عنوان روز جهانی پاستا در تقویم دنیا ثبت شده است. به مناسبت این روز می‌خواهیم طرز تهیه یک مدل پاستای خیلی خوشمزه و آسان را که خیلی هم زود آماده می‌شود، با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اول کمی درباره تاریخچه پاستا بخوانیم سپس سراغ آموزشمان برویم.

تاریخچه پخت پاستا

طرز تهیه پاستا با مرغ و پیازچه؛ یک غذای فوری و خوشمزه

پاستا یکی از غذا‌های ملی کشور ایتالیاست که در فرهنگ غذایی این کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و در انواع و طعم‌های گوناگون طبخ می‌شود. می‌توان گفت بیش از حدود ۳۰۰ نوع پاستا خشک در ایتالیا تولید می‌شود که پاستای پروانه‌ای، پنه، اسپاگتی، ماکارانی، فتوچینی، روتینی، بوکاتینی، ریگاتونی و... از نمونه‌های آن است. کلمه پاستا از ریشه سیسیلی به معنای «خمیر ورز داده شده با انرژی بسیار» گرفته شده است؛ زیرا فرآیند تولید پاستا بسیار سخت و زمان‌بر است. تهیه پاستا در ایتالیا قوانین و شرایط خاص خود را دارد. مثلا برای تهیه پاستای خشک فقط از آرد سمولینا و آب استفاده می‌شود. پاستا بعد از شکل داده شدن باید در دمای خاصی قرار بگیرد تا خشک شود. دما و زمان خشک شدن پاستا در طعم و کیفیت آن تاثیر زیادی دارد.

اولین کارخانه تولید پاستا در قرن هجدهم آغاز به کار کرد و شهر ناپل با داشتن ۲۸۰ تولیدی پاستا با نام پایتخت پاستا مشهور شد. اما پاستا به شکل امروزی در دهه ۱۸۷۰ با اختراع دستگاه تصفیه‌ای که آرد سمیلونیا را الک می‌کرد، متولد شد و نقطه اوج تولید پاستا در جهان به سال ۱۹۰۰ می‌رسد که در این دوران پاستا به یک محصول ایتالیایی محبوب در سراسر دنیا تبدیل شد. امروز پاستا دیگر غذایی برای سیر شدن نیست؛ بلکه هنری است با ترکیب شکل‌ها و رنگ‌های مختلف برای خلق یک غذای خوشمزه.

مواد لازم برای پخت پاستا با مرغ و پیازچه

پاستا پنه: ۱ بسته

سینه مرغ: ۱ عدد

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری

پودر سیر: ۱ قاشق مرباخوری

فلفل سیاه و نمک: به مقدار لازم

پنیر پارمسان رنده شده: نصف لیوان

پیازچه: ۳ شاخه

طرز تهیه

طرز تهیه پاستا با مرغ و پیازچه؛ یک غذای فوری و خوشمزه

برای پختن این پاستای خیلی خوشمزه و فوری اول باید یک قابلمه آب روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید و بعد پاستا پنه را داخل آب جوش بریزید تا بجوشد و نرم شود.

حالا برای درست کردن سس پاستا باید اول سینه مرغ را از استخوان جدا و بعد به صورت مکعبی یا نواری خرد کنید. حالا روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را روی مرغ‌های خرد شده بریزید و هم بزنید تا خوب مزه‌دار شود. یک ماهی تابه بردارید و روی اجاق گاز بگذارید و تکه‌های مرغ را داخل آن بریزید. حرارت را کم کنید تا مرغ کم کم با آب خودش بپزد و نرم شود. در مرحله بعد خامه صبحانه را اضافه کنید و اگر مواد خیلی خشک بود، یکی دو قاشق از آب پاستای در هر حال جوش به ماهی تابه اضافه کنید. در مرحله آخر پیازچه را خرد کنید و داخل ماهی تابه بریزید. حالا پاستای پنه را آبکش کنید و به سس داخل ماهی تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. پنیر پارمسان رنده شده را روی مواد بریزید و یک هم کوچولو بزنید. وقتی پنیر آب شد، پاستای شما آماده است. حالا پاستا را داخل ظرف سرو بکشید و کمی دیگر پنیر پارمسان روی آن بریزید و میل کنید، نوش جان.

نکات مهم

طرز تهیه پاستا با مرغ و پیازچه؛ یک غذای فوری و خوشمزه

۱ ـ هنگام جوشاندن پاستا پنه توجه داشتید که نباید آن را بیش از حد بجوشانید. بافت پاستا باید زیر دندان حس شود و بیش از حد له نباشد.

۲ ـ سعی کنید از روغن زیتون مرغوب برای پخت پاستا استفاده کنید. روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن‌های معمولی مخلوط می‌شود. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می‌پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده‌اند:

۱- برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.

۲- روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر ۱ قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در بعضی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست پس از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.

۳- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به‌راحتی می‌توان در آن تقلب کرد.

منبع: فرارو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز