خبرگزاری کار ایران

میوه پاییزی مفید برای چشم ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۲۲۶

انگور، یکی از میوه‌‌های محبوب پاییزی است که نتایج مطالعات اخیر نشان می‌‌دهد گنجاندن آن در رژیم غذایی از خطر ابتلا به بیماری‌‌های چشم مرتبط با افزایش سن پیشگیری می‌کند. انگور منبع غنی از فیبرها، آب و پتاسیم است.

به گزارش بهداشت نیوز، این میوه یکی از خوراکی‌های مفید برای سلامت بدن محسوب می‌شود که عملکرد سیستم گوارش را تسهیل می‌کند و در دفع مواد زائد موثر است. علاوه بر خواص ملین و پاک‌کنندگی، انگور حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست که با پیری سلولی مقابله می‌کند.

براساس مطالعه‌ اخیر که نتایج آن در نشریه Food &Function منتشر شد، مصرف انگور طی مدت 16 هفته می‌تواند مهم‌ترین نشانگرهای سلامت چشم در افراد سالمند را بهبود ببخشد. استرس اکسایشی به‌ حالتی اتلاق می‌شود که عدم‌تعادل تولید رادیکال‌های آزاد و مقدار آنتی‌اکسیدان‌های موجود و موثر در بدن اتفاق بیفتد. این وضعیت یکی از مهم‌ترین عوامل خطر بروز بیماری‌های چشمی است. ترکیبات دیگری به‌نام AGES ناشی از واکنش غیرآنزیمی قندها با پروتئین‌ها نیز در بروز بیماری‌های چشم نقش دارند زیرا به اجزای عروقی شبکیه آسیب می‌رسانند و عملکرد سلولی را مختل می‌‌کنند. مصرف انگور به‌دلیل تاثیر آنتی‌اکسیدانی از بروز چنین آسیب‌هایی پیشگیری می‌کند. 

محققان با بررسی فواید انگور دریافته اند، افزایش قابل‌توجه غلظت نوری رنگدانه‌های ماکولا که به محافظت از ماکولای چشم در برابر نور آبی و رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند، در افرادی که به‌طور منظم انگور می‌خورند، مشاهده می شود. همچنین، مصرف انگور تاثیرهای مثبتی بر توانایی آنتی‌اکسیدانی پلاسما و مقدار کلی پلی فنول‌‌ها دارد. 

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز