خبرگزاری کار ایران

این شور بامیه ساده و خوشمزه را امتحان کن!

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۷۵۶

۲ روز این شور را بیرون از یخچال نگهداری کنید و بعد با هر غذایی که دوست دارید میل کنید. بامیه شور شما ظرف دو روز حاضر است و بعد از آن می‌توانید هم در یخچال قرار بدهید و هم در محیط آشپزخانه.

به گزارش ایلنا،«هر چی کنار غذای بیشتری داشته باشی لذت غذاخوردنت بیشتره!» یکی از شور‌های سنتی ما ایرانی‌ها شوری بامیه است. برخلاف بقیه شور‌ها زیاد تشکیلات خاصی ندارد.

سریع حاضر می‌شود و خیلی هم آسان می‌توانید آن را تهیه کنید. این شور کنار غذا‌های سنتی سرو می‌شود. اصلا شما خالی خالی آن را میل کنید! اینقدر ارزش‌های طعم و مزه‌اش زیاد است که قطعا عاشق آن یا هستید یا خواهید شد!

مواد لازم:

این شور بامیه ساده و خوشمزه را امتحان کن!

طرز تهیه:

بامیه‌ها را بشویید. خیلی خوب این کار را انجام بدهید! در یک قابلمه آب را جوش آورده و به مدت یک دقیقه بامیه‌ها را داخل آن قرار بدهید. حواستان باشد که بیشتر از این زمان نشود، چون باعث لزج شدن بامیه‌ها خواهد شد! بعد از یک دقیقه بامیه‌ها را داخل آب سرد بریزید. این کار تقریبا یک نوع بلانچ کردن کوتاه مدت است! هدف این است که بامیه‌ها فقط در حد همان یک دقیقه بپزند نه بیشتر!

داخل یک کاسه نمک و زردچوبه و آب جوشیده سرد شده را با هم مخلوط کنید و هم بزنید.

یک ظرف شیشه‌ای انتخاب کنید که قرار است شوری‌ها داخل آن بمانند. از مخلوط آب و نمک که تهیه کردید در آن بریزید و حالا یک لیوان سرکه به آن اضافه کنید.

سرکه شما باید حتما از نوع سفید باشد تا رنگ این شوری شفاف و زلال باشد. هم بزنید و از بامیه‌ها داخل آن بریزید. مقداری سیر حبه شده هم در ظرف ریخته و این نکته را مدنظر قرار بدهید که طعم دهنده اصلی این شور سیر است پس در استفاده از آن خساست به خرج ندهید.

اگر تمایل به اضافه کردن سبزی معطر دارید می‎‌توانید به دلخواه مقداری ترخان و شوید هم در شیشه‌ی شور بریزید. اگر هم در دسترس ندارید اشکالی ندارد! بقیه بامیه‌ها را بریزید و روی آن را با محلول آب و سرکه پر کنید. در ظرف را ببندید و آن را برعکس کنید تا دقایقی به همین شکل بماند.

۲ روز این شور را بیرون از یخچال نگهداری کنید و بعد با هر غذایی که دوست دارید میل کنید. بامیه شور شما ظرف دو روز حاضر است و بعد از آن می‌توانید هم در یخچال قرار بدهید و هم در محیط آشپزخانه. مهم شور بامیه است که الان شما آن را آماده دارید و می‌توانید با لذت از آن میل کنید. نوش جان

منبع: فرادید

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز