خبرگزاری کار ایران

آیا از شامپو بدن برای شستشوی صورت استفاده کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۰۱۳

متخصصان پوست و مو اغلب توصیه می‌کنند که از شامپو بدن برای شستن صورت استفاده نکنید و اگر دوست دارید پوست بدن خود را با محصولی مشابه با شامپو بدن خوشبو کنید، پیشنهاد می کنیم از انواع ژل های شستشو و مناسب نوع پوست خود استفاده نمایید.

به گزارش ایلنا، اگر شامپو بدن بوی خوبی دارد و پوست ما را تمیز می‌کند، چرا از آن روی صورت خود هم استفاده نکنیم؟ ما بارها در مورد محصولات بهداشتی این سوال را خود پرسیده‌ایم.

برای مثال، هر زمان که صابون تمام شده است، از شامپو مخصوص موهای خود برای شستن بدن استفاده کرده‌ایم. شاید استفاده از یک محصول به جای دیگری برای یک‌بار در ماه مشکل ایجاد نکند، اما اگر قرار است از شامپو بدن برای همیشه روی پوست صورت استفاده کنیم، آیا پوست ما بهتر می‌شود یا بدتر؟ در این مقاله به طور کامل در مورد اینکه آیا شامپو بدن برای صورت خوب است یا خیر صحبت می‌کنیم.

آیا شامپو بدن برای صورت مضر است؟

بله، شامپو بدن برای صورت شما مضر است. بدین دلیل که پوست صورت نسبت به سایر قسمت‌های بدن حساس‌تر است؛ بنابراین پوست صورت توسط مواد شیمیایی خشن موجود در شامپو بدن آسیب می‌بیند. متخصصان پوست می‌گویند: «پوست صورت ما نازک‌تر از قسمت‌های دیگر بدنمان است و روغن‌های محافظ کمتری تولید می‌کند.

آیا از شامپو بدن برای شستشوی صورت استفاده کنیم؟

شامپو بدن حاوی مواد شیمیایی خشن و خشک کننده است که می‌تواند روغن‌های طبیعی را از صورت شما پاک کند و پوستتان را بیش از حد خشک یا تحریک نماید. همیشه بهتر است از یک شوینده ملایم و بدون عطر برای صورت خود استفاده کنید»

شامپو بدن اغلب حاوی عطرهایی است که می‌تواند پوست صورت را تحریک کند و باعث قرمزی، خشکی، پوسته پوسته شدن و افزایش سطح PH پوست شود. شامپو بدن روغن‌هایی که به ‌طور طبیعی توسط غدد چربی در پوست صورت تولید می‌شوند را از بین می‌برد. متخصصان پوست توصیه می‌کنند که برای شستشوی صورت، فقط از شوینده‌های مخصوص پوست صورت استفاده شود.

اگر به بوی شامپو بدن خود علاقه دارید و وسوسه می‌شوید که از آن برای صورت خود استفاده کنید، شوینده‌های بسیار باکیفیت در بازار وجود دارند که بوی خوبی دارند. اگر تصمیم دارید از شامپو بدن برای صورت خود استفاده کنید، بهتر است شامپو بدن بدون عطر باشد و از آن بیش از یک‌بار در ماه استفاده نکنید.

آیا شامپو بدن باعث تمیز شدن صورت می‌شود؟

بله، شامپو بدن صورت شما را تمیز می‌کند. با این حال، شامپو بدن می‌تواند روغن‌هایی که به طور طبیعی توسط غدد چربی در صورت شما تولید می‌شوند را نیز از بین ببرد. همان‌طور که گفته شد، این کار باعث خشکی و تحریک پوست می‌شود. به خصوص اگر پوست خشک دارید، استفاده از شامپو بدن بر روی پوست صورت، باعث تشدید اگزمای فصلی، پوسته پوسته شدن و خارش می‌شود.

آیا از شامپو بدن برای شستشوی صورت استفاده کنیم؟

شما به مرور زمان رطوبت پوست خود را از دست می‌دهید و به این ترتیب، قابلیت تولید چربی پوست شما کاهش پیدا می‌کند. در بدترین حالت، اثرات پیری مانند چین و چروک خیلی سریع و در سنین پایین در پوست شما دیده می‌شوند. اگر هم آکنه دارید، استفاده از شامپوی بدن روی پوست صورت شما می‌تواند آکنه را بدتر کند و منجر به جوش‌های دردناک شود.

کسانی که پوست خشک دارند، باید از شامپوهای حاوی مواد مرطوب کننده استفاده کنند. اگر هم پوست شما مستعد آکنه است، شوینده‌ای حاوی اسید سالیسیلیک را خریداری کنید.

آیا شامپو بدن برای پوست بدن خوب است؟

شامپو بدن برای پوست شما خوب است، مگر اینکه از آن برای صورت خود استفاده کنید. تنها زمانی شامپو بدن برای پوست مشکل ساز می‌شود که از آن به طور مداوم روی پوست صورت خود استفاده کنید، یا محصول حاوی مواد شیمیایی خشنی باشد که برای نوع پوست شما بسیار مضر است. شامپو بدن بدون عطر معمولا برای افراد با پوست حساس بهترین گزینه است.

آیا از شامپو بدن برای شستشوی صورت استفاده کنیم؟

شامپو بدن روی دست

در حالی که برخی از شامپوهای بدن موجود در بازار هم برای صورت و هم برای بدن کاربرد دارند، بسیاری از این محصولات احتمالا برای پوست صورت خیلی خشن هستند. اکثر شوینده‌های بدن از عوامل ضد باکتری یا سورفکتانت‌های خشن تولید می‌شوند که برای بدن بی‌خطر و مؤثر هستند، اما برای پوست ظریف صورت ما تحریک کننده خواهند بود.

آیا استفاده از شامپو بدن برای پوست صورت مزایایی دارد؟

هیچ ‌یک از متخصصین پوست، استفاده از شامپو بدن برای صورت را توصیه نمی‌کنند، اما این بدین معنا نیست که این محصول مزایایی ندارد. شاید برایتان تعجب آور باشد، اما شامپو بدن می‌تواند مزایای زیر را داشته باشد:

آیا از شامپو بدن برای شستشوی صورت استفاده کنیم؟

راحتی در استفاده: بزرگ‌ترین مزیت استفاده از شامپو بدن برای شستشوی صورت، راحتی است. شستن هم‌زمان بدن و صورت در طول دوش گرفتن آسان خواهد بود؛ بنابراین، شما همان محصولی را برای پوست صورت خود می‌زنید که برای بدنتان نیز استفاده می‌کنید.

صرفه جویی در هزینه: صادقانه بگوییم، شوینده صورت می‌تواند محصولی گران قیمت باشد. مزیت مهم دیگر برای استفاده از شامپو بدن بر روی صورت، توانایی کاهش تعداد محصولات شوینده است. این موضوع باعث می‌شود تا در هزینه‌های پرداختی شما جهت خرید محصولات زیبایی صرفه جویی شود.

منبع : پیندو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز