خبرگزاری کار ایران

شکایت انجمن روزنامه نگاران مسلمان شهر تهران از کمیسیون شوراهای مجلس به کمیسیون اصل ۹۰

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۹۰۳

مهندس مهدی کیان دبیر انجمن روزنامه نگاران مسلمان شهر تهران از کمیسیون شوراهای مجلس بخاطر تعلل در تصویب طرح اصلاح قانون احزاب شکایت کرد.

صبح امروز دبیر انجمن روزنامه نگاران مسلمان شهر تهران اقدام به طرح شکایت از کمیسیون شوراهای مجلس به کمیسیون اصل ۹۰ نمود که مستندات این شکایت ازطریق اداره پست ظرف ۴۸ ساعت آینده به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه خواهد شد.

مهدی کیان درباره دلایل ضرورت طرح اصلاح قانون احزاب نوشته است:

از نتایج غمبار این قانون سرد شدن مردم از عملکرد مسئولین نظام بودکه پیامد آن کاهش حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری ومجلس بود و نیز انتخاب اشخاصی به عنوان مدیران کلان که ضربات سهمگینی به اقتصاد کشور زدند وزیربنای اقتصادی کشور را دچار چالش عمیق کردند.

تصویب این قانون سبب  کاهش فعالیت احزاب طرفدار نظام  شدکه عمدتا از طبقه ضعیف وکم درآمد جامعه بودندکه که دهان منتقدین دلسوز که نقد کارشناسی آنها می توانست گره گشای بسیاری از مشکلات کشور شود، بسته شود. یکی از مولفه های این قانون تهیه دفتر در تمامی شهرستانها واستانهای کشور برای اخذ پروانه فعالیت بود که عملا سبب شد درب بسیاری از احزاب بسته شود واصلا احزابی که از طبقه کم درامد جامعه هستنداصلاشکل نگیرند مانند حزب اسلامی پناه مردم.(حزب رفاه وتوسعه اسلامی استان تهران سابق)

یکی از فعایتهای مهم احزاب کادر سازی است ولذا وقتی عملا حزبی کادر مدیریتی برای اداره کشور نداشته باشد عملا برای اداره امور باید به نیروهای نظامی یا امنیتی پناه برد. در جریان آشوبهایی که در سالهای ۹۸ و۹۶و۱۴۰۱ اتفاق افتاد اگر احزاب طرفدار نظام میدان دار اعتراضات بودند هیچگاه شاهد کشته شدن مردم و نیروهای مسلحمان در این نا آرامی ها نبودیم.زیرا که شبکه های تروریستی و رسانه‌های حریف جمهوری اسلامی براحتی توانستند میدان داری کنند وافکار و هیجانات عمومی جامعه را مدیریت کنند.

از جمله نتایج غمبار دیگر این قانون نبود مدیران کلان توانمند در عرصه دیپلماسی وروابط سیاسی با دنیا و سازمان‌های بین المللی بود که سبب شد حجم تحریم‌ها افزایش پیدا کند واز کمیسیون مقام زن ایران اخراج شود وحیثیت عمومی دولت ایران خدشه دار شود وبسیاری از فرصت‌های اقتصادی از بین برود ونیز تورم لجام گسیخته نه تنها کمتر نشود بلکه باشیب تندتر افزایش یابد.

متاسفانه به دلیل آنکه مشاهده شد در میان بسیاری از این مسئولین و نمایندگان اراده‌ای بر تغییر قانون احزاب وسپس تصویب آن نیست و همچنان بعد از ۲ سال اعلام وصول این قانون در هر بار پیگیری کمیسیون شوراهای مجلس بهانه جویی می‌کند که نمایندگان احزاب پاسخ کمیسیون را بابت اعلام نظر در خصوص این قانون نمی‌دهند در صورتی که این اقدام با مواد آیین نامه های داخلی مجلس و قانون مغایرت دارد و نوعی اهمال عمدی در انجام وظایف نمایندگی به شمار می‌آید بنابراین عریضه ای در این خصوص به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس من باب تسریع در روند تصویب این قانون و تذکر برای انجام این مسئولیت خطیر ظرف ۴۸ساعت آینده ارائه خواهد شد که امیدواریم در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز