خبرگزاری کار ایران

تنبیه دسته‌جمعی!

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۵۶۳

دولت آمریکا به صراحت علیه اقدام اسرائیل در تخریب منزل یک خانوادۀ فلسطینی موضع گرفته است.

احمد زیدآبادی در مطلبی با عنوان «تنبیه دسته‌جمعی» نوشت:

اسرائیل از سال‌ها پیش، منزل خانواده‌های فلسطینی در کرانۀ باختری را که یکی از اعضای آنها به ارتکاب عمل "تروریستی" متهم می‌شود، با بولدزور و یا مواد منفجره تخریب و بدین وسیله تمام اعضای آن خانواده را در به در و بی‌خانمان می‌کند.

منتصر شلابی فلسطینی ساکن روستایی در نزدیکی رام‌الله چند ماه پیش طی حمله‌ای یک اسرائیلی 19 ساله را به قتل رساند. حالا علاوه بر مجازات او، ارتش اسرائیل منزل پدری‌اش را نیز ویران کرده و درخواست خانوادۀ او از دیوان عالی اسرائیل برای پیشگیری از این اقدام، به جایی نرسیده است.

گویا شلابی دارای تابعیت دوگانه واز حق شهروندی آمریکا نیز برخوردار است.

سخنگوی وزارت خارجۀ آمریکا آواره کردن یک خانواده به دلیل عمل مجرمانۀ یک عضو آن را موجه ندانسته و تأکید کرده است که دولت بایدن به مخالفت خود با این نوع اقدامات ادامه خواهد داد.

در مقابل، نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل گفته است که دولتش برای حفظ جان شهروندان اسرائیلی به هر اقدام لازم دست خواهد زد. از نظرگاه دولت اسرائیل، تخریب خانوادۀ متهمان به اعمال "تروریستی" عاملی پیشگیرانه برای تکرار این نوع حملات است! از نگاه حقوق بشری اما این تنبیه دسته‌جمعی ستمگرانه و شرم‌آوری است که در جهان فقط دولت اسرائیل آن را اعمال می‌کند!

تصور کنید کشور دیگری جز اسرائیل منزل خانوادۀ یک "محکوم" را ویران کند!

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز