خبرگزاری کار ایران

در پنجمین همایش مهندسی فرهنگ‌نام انجام می‌شود؛

رونمایی از سند هویتی رییس سابق فرهنگستان زبان و ادب فارسی

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۸۱

مشارکت مردم در فرآیند گزینش نام‎های اصلح، استفاده از تجربیات و دیدگاه‌های صاحبنظران و اساتید دانشگاهی را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش برای بررسی چالش‎های موجود عنوان کرد.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: سند هویتی مرحوم «حسن حبیبی» رییس سابق فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پنجمین همایش مهندسی فرهنگ نام و نام‌گزینی رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا از سازمان ثبت احوال، «محسن کرمی» افزود: این همایش به مناسبت هفته وحدت(۱۲ تا ۱۷ ربیع اول) مقارن با میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) در تهران، مراکز استان ها و شهرستان‌ها برگزار می شود.

وی مشارکت مردم در فرآیند گزینش نام‎های اصلح، استفاده از تجربیات و دیدگاه‌های صاحبنظران و اساتید دانشگاهی را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش برای بررسی چالش‎های موجود عنوان کرد.

کرمی، آشنایی با نحوه انتخاب نام های مناسب برای فرزندان را از دیگر اهداف این همایش اعلام کرد.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور افزود: تکوین شخصیت، جامعه‌پذیری، تعامل با جامعه، فعال تر شدن حضور افراد و توجه به شان و کرامت انسانی از آثار انتخاب نام نیکو برای نوزادان است.

کرمی گفت: پژوهش، تحقیقات و مقالات واصل شده به دبیرخانه این جشنواره با محورهای فرهنگ سازی انتخاب نام های نیکو، رویکردهای جدید در انتخاب نام، نام های خارجی کدامند و سایر ساز وکارهای تعیین نام های خارجی چیست، قومیت های ایرانی و نامگذاری، نقش فرهنگ اسلامی در نامگذاری ایرانیان و تأثیر اسطوره ها(مذهبی - ملی) در نامگذاری ایرانیان است.

وی تحلیل تاریخی نامگذاری ایرانیان، حقوق کودک و انتخاب نام، هویت و انتخاب نام، نام و همبستگی اجتماعی، معنای ذهنی واژه ها و تأثیر آن بر نامگذاری ایرانیان، فلسفه نامگذاری و آیین های نامگذاری در ایران را از دیگر موضوعات پژوهش، تحقیقات و مقالات واصل شده به دبیرخانه پنجمین جشنواره فرهنگ نام و نام گزینی برشمرد.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: این همایش با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی و سخنرانی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و دکتر منصوری لاریجانی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز