خبرگزاری کار ایران

راه اندازی سه موکب در کربلا از سوی ستاد بازسازی عتبات

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۵۴۵

علاوه بر دو موکب بزرگی که در شهر نجف برای اسکان زائرین از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات آماده و سه موکب نیز در شهر کربلا به شکل چادر ایجاد شده است.

ستاد بازسازی عتبات عالیات به منظور ارائه خدمت به زائران حسینی(ع) سه موکب در کربلا راه اندازی کرده که پذیرای هزاران نفر از این زائران است.

به گزارش ایلنا از ستاد بازسازی عتبات عالیات، علاوه بر دو موکب بزرگی که در شهر نجف برای اسکان زائرین از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات آماده و سه موکب نیز در شهر کربلا به شکل چادر ایجاد شده است.

به گفته حسن پلارک رییس ستاد بازسازی عتبات، مدیریت اجرایی این موکب ها توسط هیات رزمندگان اسلام صورت می گیرد و در مجموع ظرفیت پذیرایی از ۱۵ هزار زائر ایرانی در کربلا را دارد.

همچنین بیمارستان امام سجاد(ع) واقع در شهر کربلا، این روزها و در آستانه اربعین حسینی پذیرای هزار زائر ایرانی است.

این بیمارستان که یکی از پروژه های بزرگ عمرانی ستاد بازسازی عتبات عالیات است با ۶۵ میلیارد تومان سرمایه در ۱۷ بخش تخصصی ساخته شده و بنا است با تخفیف ۷۵ درصدی به زائران خدمات پزشکی ارائه دهد.

زیربنای بیمارستان امام سجاد ۱۲ هزار مترمربع و در زمینی به وسعت بیشت از دو هزار متر بنا شده است. این بیمارستان ۱۲۰ تختخواب و ۶ طبقه دارد و در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

این روزها اما این بیمارستان کاربری دیگری پیدا کرده و پذیرای زائرینی است که پای پیاده خود را به کربلای معلی رسانده اند. این بیمارستان و محوطه آن که با چادر و زیرانداز و پتو تجهیز شده از هزار زائر پذیرایی می کند.

این موکب همانند سایر موکب هایی که زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات هستند، تا سه روز پس از اربعین برپا خواهند بود.

گفتنی است سه موکب ۳ هزار نفری نیز علاوه بر سه موکبی که در شهر کربلا دائر شده، توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات برای زائرین پیاده حرم سیدالشهدا در ایام اربعین احداثشده که امکانات زیادی را در اختیار زوار اربعین قرار می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز