خبرگزاری کار ایران

آغاز مرحله سوم طرح توسعه مسجدالحرام

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۹۲۱

کار در مرحله سوم پروژه توسعه صحن طواف هم آغاز شده است که پیمانکار این پروژه اقدامات مربوط به تخریب ساختمان قدیمی را در این مرحله که آخرین مرحله طرح به شمار می‌رود، آغاز کرده است.

رئیس کل امور حرمین شریفین اعلام کرد: اجرای مراحل اول و دوم طرح توسعه مسجدالحرام برای افزایش ظرفیت صحن طواف طی دو سال گذشته به پایان رسیده و مرحله سوم هم آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، عبدالعزیز السدیس اعلام کرد: کار در مرحله سوم پروژه توسعه صحن طواف هم آغاز شده است که پیمانکار این پروژه اقدامات مربوط به تخریب ساختمان قدیمی را در این مرحله که آخرین مرحله طرح به شمار می‌رود، آغاز کرده است.

وی افزود: این طرح شامل منطقه واقع بین صفا تا اواسط منطقه‌ای که در مقابل طرح توسعه ملک فهد قرار دارد و شامل باب ملک عبدالعزیز با دو ماذنه آن متشکل از سه طبقه زیر زمین، طبقه همکف و طبقه اول و همچنین بام می‌شود.

السدیس اظهار کرد: با پایان یافتن این اقدامات، مساحت کل آن به هشتاد و یک هزار و ۵۶۷ متر مربع می‌رسد و میزان افزایش فضاهای جدید طرح هم ۷۰ درصد نسبت به سابق خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری مکه، در حال حاضر اقدامات مربوط به مرحله سوم طرح توسعه مسجدالحرام بر اساس طرح زمان بندی از طریق ایجاد موانع در طبقات زیر زمین، همکف و طبقه اول و بام در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، بخشی از صحن جنوبی مسجدالحرام به ویژه منطقه‌ای که بین صفا تا باب ملک عبدالعزیز قرار دارد، برای تخریب جداسازی شده است، در مرحله سوم، ۲۲ پله برقی و ۱۲ آسانسور برای افراد مسن و معلول و دارای مشکلات جسمانی در نظر گرفته شده است.

در این مرحله گذرگاه‌هایی ایجاد می‌شود که عملیات انتقال و جابجایی زائران و حجاج در خلال موسم‌های حج و عمره را تسهیل می‌کند به ویژه اینکه سمت جنوبی مسجدالحرام از شلوغ‌ترین و پرازدحام‌ترین مناطق در مقایسه با دیگر جهات مسجدالحرام است.

در مرحله سوم طرح توسعه مسجدالحرام، چند پل هم احداثمی‌شود که صحنهای مسجدالحرام را به طبقه اول وصل می‌کند.

اداره کل امور حرمین شریفین تاکید کرده است: تمام طبقات مسعی و ساختمان طرح توسعه ملک فهد و طبقات مرحله نخست طرح توسعه مطاف برای ادای نماز و سعی به روی زائران باز است و زائران با دستگاههای مسئول در مسجدالحرام همکاری کنند و به مسیرهای مشخص شده پایبند باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز