خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان خبرداد:

بخش دیالیز کلینیک شفای زنجان دهه‌فجر به بهره‌برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۱۰۱

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: کلینیک فوق تخصصی شفای زنجان با ۳ میلیارد تومان و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که بخش دیالیز آن دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی، مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان امروز (22 آبان) در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان با اشاره به اینکه این انجمن نخستین خیریه حوزه سلامت در کشور است، گفت: این انجمن در سال 59 در تهران آغاز به کار کرد که در حال حاضر 170 شعبه در سراسر کشور دارد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سال 79 در استان زنجان راه‌اندازی شد، ادامه داد: این مجموعه با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و حمایت مردم خیر استان زنجان توانسته است اقدامات در خور توجهی به منظور حمایت از بیماران کلیوی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 200  بیمار با پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج شدند، گفت: در حال حاضر یک هزار و 550 بیمار تحت پوشش خدمات این مرکز هستند.

طهماسبی با بیان اینکه 350 بیمار در 2 مرکز زنجان و 6 مرکز شهرستان ها از خدمات دیالیز برخوردار می‌شوند، افزود: در سطح کشور 60 هزار بیمار پیوندی و دیالیزی وجود دارد که از این تعداد 28 هزار دیالیز و 32 هزار در انتظار پیوند کلیه هستند.

مدیرانجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به اینکه امسال 6 بیمار از استان زنجان موفق به پیوند کلیه شده اند، خاطرنشان کرد: با راه اندازی بخش دیالیز کلینیک فوق تخصصی شفا در استان زنجان بسیاری از مشکلات بیماران کلیوی حل می شود.

وی با یادآوری اینکه این ساختمان در پنج طبقه احداث می شود، ادامه داد: بخش دیالیز این مجموعه با 800 مترمربع با تجهیزات و امکانات استاندارد که با همراهی خیرین زنجانی تهیه شده است همزمان با دهه فجر و طی مراسمی با حضور مدیران انجمن خیریه کشور افتتاح می شود.

به گفته این مقام مسئول زیرزمین این کلینیک با یک هزار مترمربع مساحت به بخش های فیزیوتراپی، سنگ شکن، پاراکلینیک و ... مجهز می شود. همچنین طبقه دوم به عنوان کلینیک فوق تخصصی و طبقه همکف هم به عنوان واحد آموزشی در نظر گرفته شده است و طبقه پنجم این مجموعه به عنوان خوابگاهی برای بیمارانی که از استان های دیگر به زنجان مراجعه خواهند کرد تعیین شده است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان اعتبار اختصاص یافته برای این کلینیک را 3 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر این مجموعه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

وی با اشاره به اینکه بخش دیالیز این کلینیک به 30 دستگاه تخت دیالیز با تجهیزیات جانبی مجهز می شود، افزود: برای ساختمان این بخش یک میلیارد تومان اعتبار از سوی یک خیر اختصاص یافته است.

این مقام مسئول به اقدامات آموزشی و پیشگیری این انجمن در استان اشاره کرد و گفت: بر همین اساس 550 نفر در معرض ابتلا به بیماری ها کلیوی هستند که از طریق آموزش های ارائه شده زمینه ابتلاء بیماران کاهش می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز