خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته سالمند برگزار می‌شود؛

مسابقه نامه‌ای به پدربزرگ و مادربزرگ به همت کمیته امداد زنجان

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با فرارسیدن هفته سالمند، برنامه‌های کمیته امداد را در این بازه زمانی تشریح کرد.

به گزارش اینا از زنجان به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛ سیدمسعود حسینی با بیان اینکه اداره کل کمیته امداد استان زنجان ۲۲ هزار خانوار زیر پوشش دارد اظهار کرد: از کل مددجویان زیرپوشش این نهاد ۱۷ هزار نفر را سالمند با حجم خانواری ۱۳ هزار و ۴۴۵ نفر است که شامل ۶۳ درصد از مددجویان است.

وی با بیان اینکه از نظر سکونت ۴۲ درصد از سالمندان زیرپوشش کمیته امداد شهری هستند، اضافه کرد: همچنین ۵۸ درصد از جمعیت زیرپوشش در این بخش نیز روستایی هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه ۳۸,۵ درصد از سالمندان زیرپوشش کمیته امداد مرد هستند، گفت: ۶۱.۵ درصد از سالمندان زیرپوشش نیز زنان هستند.

حسینی با تاکید بر لزوم حمایت از سالمندان و کمک به آنها افزود: در همین راستا طی هفته سالمند برنامه‌های مختلفی اجرایی خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه بازدید از خانواده‌های سالمند زیر پوشش، دیدار با سالمندان در مراکز نگهداری و برگزاری دوره‎‌های آموزشی از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با هفته سالمند اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت هفته سالمند، مسابقه نامه‌ای به پدر بزرگ و مادربزرگ است، گفت: این برنامه نیز در سطح شهرستان‌ها اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله خدماتی که به صورت مستمر به سالمندان زیرپوشش ارائه می‌شود، شامل پرداخت کمک هزینه معیشتی، ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در قالب چکاب و معاینات پزشکی و اعطای سبدهای غذایی، برگزاری اردوهای زیارتی به سالمندان صعب‌العلاج است.

کد خبر : ۴۱۵۹۳۴