خبرگزاری کار ایران

مسوول اطلاع رسانی ستاد سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ در زنجانمسوول اطلاع رسانی ستاد سرشماری نفوس و مسکن ۹۵:

ارائه سیاست‌های تشویقی به شرکت کنندگان سرشماری اینترنتی

مسوول اطلاع رسانی ستاد سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ در زنجان گفت: سیاست‌های تشویقی از جمله توزیع بسته‌های اینترنتی رایگان و یک هزار جایزه یک میلیون ریالی به شرکت کنندگان سرشماری اینترنتی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگارایلنا  از زنجان، اسماعیل حسینی مسوول اطلاع رسانی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن امروز(4 مهر) در جمع خبرنگاران، گفت: هشتمین مرحله سرشماری نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور از دیروز شروع شده و تا 24 مهر ادامه دارد.

حسینی با اشاره به اینکه از تمام بسترهای اطلاع رسانی استان استفاده حداکثری شده است، ادامه داد: از ظرفیت صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، دهیاری و شهرداری و آموزش وپرورش در خصوص مشارکت همگانی در سرشماری نفوس و مسکن 95 استفاده شده است.

وی از اجرای طرح همیار دانش آموز به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مشارکت عمومی در سرشماری اعلام کرد و گفت: در این طرح یک هزار جایزه میلیون ریالی به خانوارهای که در مرحله اول سرشماری شرکت کرده‌اند اهداء می‌شود.

به گفته حسینی در راستای تشویق خانوارها برای شرکت در مرحله نخست طرح سرشماری، بسته‌های اینترنتی انبوه در اختیار خانواده‌های شرکت کننده در این طرح قرار می‌گیرد.

مسوول اطلاع رسانی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان زنجان از آمادگی مراکز آی سی تی روستایی برای ارائه خدمات اینترنتی به روستاییان خبر داد و گفت: 240 مرکز آی سی تی در استان فعال هستند.

وی به شعار سرشمار اینترنتی با عنوان« صحت، دقت و صرفه جویی» اشاره کرد و گفت: کدهای 12 رقمی که پس از ثبت نام از طریق سامانه پیامکی 300000 ارسال می‌شود توسط خانوارها ثبت و نگهداری شود.

حسینی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها قبل از ثبت نام بخش راهنما را مطالعه کنند، افزود: به منظور اطلاع رسانی عمومی  برنامه‌های مرتبط با سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 از طریق صدا و سیمای مرکز زنجان با حضور چهره‌های شاخص فرهنگی، هنری و علمی پخش می‌شود.

ناظر استان زنجان در این سرشماری هم در سخنانی به نوآوی سرشماری اشاره کرد و گفت: استفاده از تلفن، اینترنت و تبلت از  اهم این نوآوری‌هاست.

مریم روغنچی با اشاره به اینکه سامانه اینترنتی با تبلت‌ها لینک می‌شود، ادامه داد: استفاده از فایل پشتیبان در تبلت‌هاست از دیگر ویژگی‌هاست و بلافاصله پس از اینکه کد ملی وارد می‌شود اطلاعات فرد ثبت می‌شود.

کد خبر : ۴۱۳۸۵۸