خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در امام زاده سید ابراهیم و حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۰۶۵

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: آزمون سراسری حفظ قرآن کریم ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز پنج شنبه(۱۳ اسفند) در امامزاده سید ابراهیم(ع) و حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، احمد نیکنام، مدیرکل اوقاف  و امور خیریه استان زنجان امروز(11 اسفند)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حماسه 7 اسفند و نشان داد همه مردم با تمام تلخی ها در دفاع از دین و نظام همواره در صحنه بوده و میدان دار حقیقی و واقعی فعالیت های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه ولایت فقیه به عنوان رکن نظام اسلام و تشیع روزبه روز استوارتر و محکم‌تر می‌شود، گفت: در این عرصه منویات رهبری و ولایت امر مسلمین و نایب امام زمان(عج) راهگشا و جهت‌ده بود و به لطف‌الهی موجب شد نقشه‌هایی که ممکن بود برخی بدخواهان و دشمنان طراحی کرده باشند، نقش برآب شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم در قبال این ستون دین حامی باشیم و جایگاه و شأن و منزلت و اهمیتی که ولایت در دین و مذهب تشیع دارد، تبیین کنیم و این نظام بالنده را به دست رهبری امام به دست صاحب اصلی برسانیم.

حجت‌الاسلام نیکنام ادامه داد: اوقاف و امور خیریه براساس شناسه‌های ابلاغی دستورالعمل‌هایی دارد که استان‌ها و شهرستان‌ها اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف می‌کنند.

وی به برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن‌کریم اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تربیت یک و نیم میلیون حافظ قرآنی در کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با یادآوری اینکه امسال چهارمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن‌کریم برگزار می‌شود، ادامه داد: سهمیه استان زنجان 5 هزار و 200 نفر است که موظف هستیم این تعداد حافظ قرآنی را تربیت و حمایت کنیم.

وی از فعال شدن کلاس‌های قرآنی با حضور مربیان در سطح استان خبر داد و یادآور شد: در اکثر روستاهای استان کلاس‌های قرآنی تشکیل شده که مشغول تربیت قاری و حافظ قرآن هستند.

حجت‌الاسلام نیکنام زمان برگزاری این آزمون را روز پنج‌شنبه(13 اسفند) اعلام کرد و گفت: محدودیتی برای شرکت در این آزمون وجود ندارد و افراد می‌توانند هر اندازه از قرآن‌کریم را حفظ هستند در این رویداد قرآنی شرکت کنند.

به گفته وی، این آزمون در امامزاده سید ابراهیم و حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود و به برگزیدگان کمک هزینه حج، عتبات عالیات و مشهد مقدس و به 14 نفر بعدی نیز جوایز نفیسی اهداء می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این آزمون کمک بزرگی برای جمع آوری بانک اطلاعاتی از حافظان قرآن کریم می کند.

وی هدف از برگزاری این آزمون را به نمایش درآوردن عظمت قرآن‌کریم عنوان کرد و گفت: از شرکت‌کنندگان در کلاس‌های قرآنی آزمون شفاهی اخذ شده است.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری طرح «دست‌های مهربانی» در روز 4 اسفند خبر داد و گفت: این طرح در راستای کمک به خانواده های نیازمند به صورت متمرکز و هدفمند است که از محل نیات خیرین تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان خدابنده بالغ بر 200 خانوار تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد ولی در زنجان هنوز آمار دقیقی از خانواده‌های تحت پوشش این طرح جمع آوری نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز