خبرگزاری کار ایران

مسئول کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان, تاکید کرد:

ضرورت ارائه مدلی نوین از پژوهش در عرصه های کاربردی در جامعه

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۴۰۸

مسئول کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان گفت: کانون مطالعات توسعه پایدار زنجان به دنبال ارائه مدلی نوین از پژوهش در عرصه های کاربردی در جامعه است.

مسئول کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان, گفت: بدون ارائه پژوهش های کاربردی، فعالیت های علمی پژوهشگران و دانشجویان جایگاه ویژه ای در صنایع و جامعه نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, نوید کمالی در اولین نشست تخصصی اصول پژوهش در منابع علمی با بیان اهمیت توج به حوزه پژوهش گفت‌: ترقی ملی و بین المللی در عرصه پژوهش و فناوری وابسته به سطح آگاهی ما نسبت به اصول و مبانی پژوهش است.

کمالی ادامه داد: ‌ زیرا این حوزه به دلیل طبع پویای خود هر روز و هر لحظه تجربیات جدیدی را پشت سر می گذارد.

کمالی با بیان اینکه ارائه راهبردها در کنار کاربردها از اهداف برگزاری این نشست محسوب می شود، افزود: بدون ارائه پژوهش های کاربردی، فعالیت های علمی پژوهشگران و دانشجویان جایگاه ویژه ای در صنایع و جامعه نخواهند داشت.

وی افزود: اگر دانشجویان به عنوان نسل جدید پژوهشگران کشور با اصول و روش های نوین پژوهش آشنا نشوند، مطمئنا در آینده نیز نقشی عمده در جریان خروشان علمی کشور و جهان نمی توانند داشته باشند.

مسئول کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان در پایان گفت: امیدواریم تلاش های کانون مطالعات توسعه پایدار جهاد دانشگاهی زنجان در راستای ارائه مدلی نوین از پژوهش در عرصه های کاربردی مورد نیاز کشور علاوه بر تشویق بیش از پیش جوانان دانشجو به مشارکت در عرصه های علمی، بستر را برای تعالی فردی و اجتماعی دانشجویان فراهم کند.

فعالیت پژوهشی هدفمند اعتبار فردی و اجتماعی دانشجویان است

در ادامه این نشست عضو هئیت علمی دانشگاه زنجان با تاکید بر اهمیت حوزه آموزش در مسائل مرتبط با پژوهش گفت: فعالیت پژوهشی هدفمند و مساله محور می تواند تامین کننده شغل و اعتباری فردی و اجتماعی برای دانشجویان باشد.

عینالی با بیان اینکه باید پذیرفت ارتباط توسعه پایدار با ساختارهای علمی و پژوهشی جامعه، رابطه‌ ای تنگاتنگ است، افزود: در این ارتباط می‌ توان از یافته‌ ها و نظریات ارزشمند برای اهداف ملی بهره ‌برداری کرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ پژوهش به همراه خود نوعی آینده‌ نگری را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: شناخت ظرفیت‌ های علمی و پژوهشی می‌ تواند در اشاعه و تقویت فرهنگ پژوهش موثر باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای نیل به این هدف باید دانشجو و پژوهشگران جوان خود را با اصول علمی و عملی روزآمد پژوهش آشنا شوند.

عینالی تصریح کرد: دانشجو می تواند با فعالیتهای پژوهشی موفق جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.

این مدرس دانشگاه از جمله عوامل بسیار مهم در شناخت مشکلات جامعه و یافتن راه حل برای آنها را امر پژوهش و تحقیق دانست و افزود: کم توجهی به این عرصه می تواند ما را از خود کفایی ملی در عرصه پیشرفت محروم کند.

گفتنی است، نشست تخصصی اصول پژوهش در منابع علمی در محل تالار گفت و گوهای شهید آشتیانی باشگاه علمی – فرهنگی دانشجویان جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز