خبرگزاری کار ایران

فرماندار زنجان تاکید کرد

استفاده از آثار هنرمندان برای المان‌های شهری کمک به گسترش فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۶۳۰

فرماندار زنجان گفت: توجه به آموزه‌های دینی و مفاهیم اصیل قرآنی و دینی و معارف اسلامی نقش به‌سزایی در منزه کردن جامعه، سالم‌سازی و ایجاد محیط امن اجتماعی دارد.

فرماندار زنجان گفت: باید از آثار هنری هنرمندان استان برای تزئینات نما و کاشی‌های این مساجد استفاده شود

به گزارش خبرنگا رایلنا ازنجان, مجید فرخی شامگاه دیروز در مراسم افتتاح جشنواره رمضان استان زنجان با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: شناسایی فرهنگ اصیل دینی به نسل‌های جوان و نوجوان و مردم استان، تاثیرات به‌سزایی در تعمیق بخشیدن به باورهای دینی در جامعه خواهد داشت.

فرخی با اشاره به اینکه توجه به فرهنگ اصیل اسلامی نقش موثری در سالم‌سازی اجتماع، ارتقای معنویت و نشاط اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: توجه به آموزه‌های دینی و مفاهیم اصیل قرآنی و دینی و معارف اسلامی نقش به‌سزایی در منزه کردن جامعه، سالم‌سازی و ایجاد محیط امن اجتماعی دارد.

این مسئول با بیان اینکه در ایام محرم و رمضان و در مناسبت‌های دینی و مذهبی جامعه عاری از جرم می‌شود و برخی جرائم به شدت کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: ‌ توجه به معنویت و مسائل فرهنگی می‌تواند در ارتقای شاخص‌های زندگی سالم موثر باشد.

رویکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در برگزاری جشنواره‌ها مطلوب است

فرماندار زنجان ادامه داد: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها و ارائه آثار هنری می‌تواند گامی مهمی برای عینیت بخشیدن به شعار سال باشد.

فرخی با اشاره به برگزاری نمایشگاه خط در قالب جشنواره رمضان، تصریح کرد: با استفاده از کتیبه های زیبای می توان از این آثار هنری برای ماندگاری در جاهای مختلفاستفاده ویا آنها را تجاری سازی کرد.

وی در این خصوص تجاری‌سازی ایده‌ها را نیاز امروز جامعه برشمرد و گفت: تجاری‌سازی آثار هنرمندان موجب تشویق هنرمندان می‌شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در استان زنجان مساجد بزرگ و مصلی زنجان در حال ساخت است، یادآور شد: باید از آثار هنری هنرمندان استان برای تزئینات نما و کاشی‌های این مساجد استفاده شود.

*استفاده از آثار هنرمندان در مساجد

فرماندار زنجان با اشاره به ارائه آثار قرآنی در این نمایشگاه بیان داشت: می‌توان از این هنر در کاشی‌کاری مساجد استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هنرمندان استان زنجان قابل رقابت با هنرمندان سایر استان‌ها هستند، اضافه کرد: متولیان حوزه فرهنگ و هنر می‌توانند هنرمندان استان را به مهندسان و معمارانی که با سبک اسلامی مساجد را احداثمی‌کنند، معرفی کنند.

این مسئول با بیان اینکه شهرداری هم می‌تواند از بسیاری از آثار هنرمندان برای المان‌های شهری استفاده کند، خاطرنشان کرد: این امر کمک به گسترش فرهنگ اصیل اسلامی برای است.

فرماندار زنجان در پایان برگزاری نخستین جشنواره رمضان زنجان و نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و گفت: ضروری است این نوع اقدامات استمرار داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز