خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

انجام طرح های تولیدی وسرمایه گذاری زنجان با موانع_جدی روبرو است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۲۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با بیان اهمیت تحقق شعار سال در حوزه سرمایه گذاری و تولید در استان، گفت: انجام طرح های تولیدی وسرمایه گذاری در استان زنجان با موانع_جدی روبرو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، امروز با اعلام این خبر، با بیان اینکه در سال‌های اخیر به لطف خدا وتلاش مجموعه اداره کل و ادارات اجرایی شهرستان های اوقاف زنجان ظرفیت قابل توجهی برای کمک به تولید و توسعه استان پیدا کرده است، اظهار داشت: اکنون اوقاف زنجان توانایی سرمایه گذاری با رقم های قابل توجهی را دارد، و بر خلاف همراهی مدیران استانی و حمایتهای آنان متاسفانه گاهی بر ای انجام طرحهای تولیدی وسرمایه گذاری با موانع_جدی روبرو هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، ادامه داد: اخیرا جلسه با معاونت اقتصادی استاندار تشکیل شد و ظرفیتهای اوقاف زنجان تبیین شده که این معاونت علاقه مند شدند که در این خصوص از اوقاف برای سرمایه گذاری که باعث رونق تولید ایجاد اشتغال نقش موثر ایفا خواهد کرد حمایت کنند.

به گفته کرمی، در حوزه سرمایه گذاری و تولید با توجه به ظرفیت‌های موجود در اوقاف و البته به شرط همکاری و همراهی مدیران استانی که باعث رفع موانع مختلف تولید و سرمایه‌گذاری شود کاملا قابل دستیابی است.

وی، با بیان اینکه مجموع درآمد موقوفات و نذورات امامزادگان از ۷ میلیارد تومان در سال ۹۸ به بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است، اضافه کرد: این اقدامات از رشد ۱۶ برابری در پنج سال حکایت دارد  و سال گذشته در میزان رشد درآمد در کشور توانستیم  با ۴۳۷٪ رشد ،رتبه اول را کسب کنیم.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، اکنون رویکرد اوقاف چه در سطح کشوری و استانی از اجاره داری اراضی و املاک موقوفه به اجرای مستقیم طرح های تولیدی و سرمایه گذاری، همکاری با شرکت های دانش بنیان و اجرای طرح با رویکرد دانش بنیان و همچنین مشارکت دادن مردم در اداره موقوفات تغییر پیدا کرده و با هدف استفاده از ظرفیت مردمی در فعال سازی موقوفات ۱۲۰۰ نفر  به عنوان امین موقوفات در سطح کشور جذب و مشغول فعالیت شده اند که ۱۷ نفر از این امین موقوفات مردمی نیز در سطح استان زنجان فعال هستند و در صورتی که بتوانند ظرفیت های موقوفات را فعال کرده و با استفاده از روش های نوین و  بهره وری و درآمد موقوفات را به میزان قابل توجهی افزایش دهند حق الزحمه آنان طبق قوانین موجود از همین درآمدها پرداخت می شود.

وی، گفت: از ورود سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی به موقوفات استقبال می کنیم و در پی استفاده از ظرفیت این بخش در فعال سازی و ارتقای موقوفات هستیم .

کرمی، در پایان خبر از آمادگی اوقاف استان برای تحقق شعار سال در حوزه سرمایه گذاری و تولید داد و گفت: ارتقای ۱۶ برابری درآمد های موقوفات ظرف پنج سال گذشته با هدف مردمی سازی موقوفات بوده است که  ۱۷ امین موقوفه نیز در این زمینه جذب و مشغول فعالیت شدند.

به گزارش ایلنا؛ در استان زنجان بیش از ۲۸۰۰ موقوفه و ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد که حدود ۱۵۰۰ مورد از موقوفات مسجد ، حسینیه ،تکیه یا مکان مذهبی مشابه است و نزدیک ۱۳۰۰ موقوفه باقیمانده اکثرا اراضی کشاورزی دیمی و اندک آبی است و موارد کمی نیز واحد‌های تجاری و مسکونی وقفی یا احداث شده در اراضی موقوفه است که در بازه های زمانی مختلف از طریق مزایده به بهره برداران بخش خصوصی واگذار شده و  ۵۰ درصد درآمد آنها صرف اجرای نیات واقفان و الباقی نیز برای حفظ و نگهداری موقوفات هزینه و ذخیره می شود.

انجام طرح های تولیدی وسرمایه گذاری زنجان با موانع_جدی روبرو است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز