خبرگزاری کار ایران

مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان:

۷۳ درصد مردم زنجان معتقد به وجود سفارش در نظام اداری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۴۳

مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان: ۷۳ درصد مردم زنجان معتقدند سفارش در نظام اداری وجود دارد.

ایلنا: مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان گفت: ۳۵ درصد دلیل مراجعه مکرر مردم به این دستگاه اجرایی فرآیند طولانی کار عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از زنجان,، " بهرام جلیل خانی " امروزپنج شنبه(۱۰بهمن) در جلسه کمیته صیانت از حقوق شهروندی استان زنجان اظهار کرد: منشور حقوق شهروندی از سوی دولت یازدهم در حال تدوین است که می‌طلبد کارشناسان استان نیز نظرات خود را به این کمیته ارسال کنند.

وی با بیان اینکه هیچ منافاتی بین تکریم ارباب رجوع و کارکنان دولت وجود ندارد، افزود: تکریم ارباب رجوع موجب سهولت کار کارمندان می‌شود.

این مسئول بر ضرورت شناسایی اولویت و نیازهای استان تاکید کرد و افزود: شناسایی نیازها موجب ارائه خدمات مطلوب تر می‌شود.

مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان با اشاره به اینکه تا ۱۵ روز آینده نتایج طرح افکار سنجی ارائه می‌شود، افزود: در قالب این طرح، میزان رضایت مردم از دستگاه‌های اجرایی سنجیده می‌شود.

" جلیل‌خانی " با بیان اینکه در بین ۴۹ دستگاه اجرایی استان در سال گذشته اداره کل ثبت اسناد و املاک در رتبه ۴۶ قرار گرفته است، افزود: ۳۵ درصد دلیل مراجعه مکرر مردم به این دستگاه اجرایی فرآیند طولانی کار عنوان شده است.

وی با بیان اینکه این میزان در استان ۱۶ درصد است، افزود: ۲۱ درصد مردم نیز علت مراجعه مکرر خود به این اداره را قوانین و مقررات دست و پاگیر اداری عنوان کرده‌اند.

این مسئول ۱۰.۵ درصد مراجعه مردم به این اداره را عدم حضور متصدی عنوان کرد و افزود: این امر نشان می‌دهد که مردم از نبود متصدی مربوطه یا جایگزین متحمل زحمت می‌شوند.

مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان با اشاره به اینکه طبق این نظر سنجی ۷۳ درصد مردم معتقدند سفارش در نظام اداری وجود دارد، افزود: هفت درصد مردم برای دریافت خدمت به توصیه متوسل شده‌اند.

" جلیل‌خانی " با بیان اینکه میزان توصیه و سفارش در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ۱۴ درصد در این گزارش ذکر شده است، افزود: این امر نشان دهنده رواج توصیه است.

وی با اشاره به اینکه میزان دریافت تعرفه بیش از مقرر نیز از دیدگاه مردم در این اداره کل بیشتر است، افزود: مردم معتقد هستند توصیه و سفارش ۷۰ درصد در نظام اداری موثر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز