خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون زنان مجلس در گفتگو با ایلنا:

تعداد زنان مجلس باید افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۹۲

بعید می‌دانم که در انتخابات پیش‌ روی مجلس سهمیه‌ای به زنان تعلق بگیرد. / ما نمایندگان زن مجلس به دلیل کم بودن تعداد، نتوانستیم وظیفه نظارتی خودمان را به خوبی انجام دهیم.

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم افزایش تعداد زنان در مجلس گفت: متاسفانه در احزاب، زنان بیشتر برای مردان کار می‌کنند، بنابراین باید تلاش کنیم تا زنان توانمند وارد عرصه سیاست شوند.

شهلا میرگلوی بیات، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد سفر اعضای فراکسیون زنان به بنگلادش گفت: این سفر به دعوت رئیس مجلس بنگلادش صورت گرفت که در طی آن جلسات متعددی را با مقامات این کشور برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه ریاست مجلس، نخست وزیری و برخی سمت‌های مهم دیگر همچون ریاست دانشگاه در بنگلادش بر عهده زنان است، ادامه داد: یکی از سوالاتی که از ما می‌پرسیدند درباره نبود وزیر زن در کابینه و یا تعداد کم نمایندگان خانم در مجلس‌ شورای اسلامی بود.

میرگلوی بیات افزود: البته در مورد کشور ما تبلیغات بسیار ضعیفی در بنگلادش وجود داشت که سعی کردیم با انجام مصاحبه‌های مختلف آن را جبران و همچنین زمینه را برای همکاری‌های بیشتر فراهم کنیم.

وی در مورد افزایش مشارکت سیاسی زنان در ایران اظهار کرد: در کشور ما زنان جایگاههای علمی بسیار خوبی در رشته‌های مختلف همچون پزشکی، صنعت و… را کسب کرده اند و مشارکت بیشتر سیاسی زنان بستگی به تمایل خودشان و عملکرد رسانه‌ها دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته مهم ورود زنان توانمند به عرصه سیاست است زیرا ما همواره با افرادی رو به رو بوده‌ایم که در پست‌های سیاسی خود به فکر تامین منافع حزبی بوده‌اند.

میرگلوی بیات گفت: در احزاب کشور ما خانم‌ها کمتر به کار گرفته می‌شوند، همچنین زنان عضو احزاب بیشتر برای مردان کار می‌کنند و متاسفانه حضور آنان شکلی نمایشی دارد.

وی با اشاره به اینکه در بنگلادش زنان ۵۰ درصد سهمیه برای ورود به مجلس دارند، اشاره کرد: بعید می‌دانم که در انتخابات پیش‌ روی مجلس سهمیه‌ای به زنان تعلق بگیرد.

نماینده مردم ساوه توضیح داد: در انتخابات هیات رئیسه مجلس بسیار تلاش کردیم که خانمی را عضو کنیم، اما آقایان رای ندادند. باید تلاش کنیم تا اینگونه جایگاهها را از انحصار مردان خارج کنیم.

میر گلوی بیات بر افزایش تعداد زنان در مجلس تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از مصوبه‌هایی که در مورد زنان و کودکان بوده چه در دولت قبل و چه در حال حاضر عملی نشده و ما نمایندگان زن مجلس نیز به دلیل کم بودن تعداد، نتوانستیم وظیفه نظارتی خودمان را به خوبی انجام دهیم.

وی افزود: ما از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تقاضا کردیم که در زمینه زنان به شدت کار کنند به گونه‌ای که نتیجه آن برای مردم ملموس باشد، اما تنها در این جلسات گزارشات شفاهی دریافت کردیم؛ در واقع نتوانستیم فشار لازم را بیاوریم تا دولت به وظیفه خودش عمل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز