خبرگزاری کار ایران

نماینده پیشین کارگران ایران در ILO عنوان کرد:

نرخ بالای بیکاری تهدیدی برای مرخصی ۹ ماهه زایمان

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۳۸

«یکی از دلایل دیر ازدواج کردن زنان شرایط کار است. زیرا کار فرمایان کمتر زنان متاهل را قبول می‌کنند تا مجبور نشوند هزینه‌هایی مانند هزینه مرخصی زایمان را بپردازند.»

نماینده پیشین کارگران ایران در سازمان جهانی کار(ILO) معتقد است که دور ماندن زنان از محیط کار به دلیل استفاده از مرخصی زایمان، با توجه به نرخ بالای بیکاری امنیت شغلی زنان را تهدید می‌کند.

اکرم محمدی، فعال کارگری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با اثرات اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان بر اشتغال زنان گفت: آنچه امروزه با توجه با خیل عظیم بیکاری و شرایط کار وجود دارد این است که اگر فردی مدتی از محیط کار خود دور بماند دوباره به سختی می‌تواند جذب محیط کار شوند.

وی افزود: مرخصی زایمان در ابتدا سه ماه و سپس شش ماه شد و اکنون نیز به ۹ ماه افزایش یافته است درحالی که که بر اساس آمار سازمان تامین اجتماعی ۴۷ هزار زن بعد از استفاده از ۶ ماه مرخصی زایمان اخراج شده‌اند.

عضو پیشین هیات مدیره کانون مالی شوراهای اسلامی کار کشور ادامه داد: اجرای این قانون برای کارفرما هزینه دارد، در حالی که کارفرما همواره به دنبال کم کردن هزینه‌های خود است؛ بنابراین دولت باید متقبل این هزینه‌ها شود.

محمدی در پایان اشاره کرد: با تو جه به شرایط سخت معیشتی که اکنون وجود دارد، زنان کمتر حاضر می‌شوند که به خاطر استفاده از این مرخصی شغل خود را به خطر بیاندازند. یکی از دلایل دیر ازدواج کردن زنان نیز همین شرایط کار است. زیرا کار فرمایان کمتر زنان متاهل را قبول می‌کنند تا مجبور نشوند هزینه‌هایی مانند هزینه مرخصی زایمان را بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز