خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

برگزاری نمایشگاه «نقش آفرینی بانوان در توسعه پایدار» در هفته مقام زن

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۹۰۹

جلودارزاده با بیان اینکه توسعهٔ پایدار با تأکید بر اقتصاد مقاومتی بدون حضور زنان امکان پذیر نیست، ابراز امیدواری کرد که این اقدام کشور را در راستای توسعهٔ پایدار با تأکید بر اقتصاد مقاومتی رهنمون سازد.

ایلنا: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری نمایشگاه «نقش آفرینی بانوان در توسعه پایدار» خبر داد و افزود: این نمایشگاه در سال آینده در هفته بزرگداشت مقام زن در نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سهیلا جلودارزاده، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود گفت: طی هفتهٔ بزرگداشت مقام زن در سال آینده، نمایشگاه نقش آفرینی بانوان در توسعهٔ پایدار در محل نمایشگاه بین المللی تهران از سوی دفتر امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود.

جلودارزاده افزود: بر آن هستیم تا با برگزاری این نمایشگاه تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی الگو گیری از بانوی نمونه اسلام حضرت فاطمه(س) را به نمایش در آوریم.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه در بخش اقتصادی شامل دو قسمت خصوصی و تعاونی است که حوزه‌های کشاورزی، دامداری، تولید صنعتی، کالاهای مورد نیاز مردم جامعه، صنایع تبدیلی و معدن و تجارت را شامل می‌شود.

جلودارزاده افزود: تمام عرصه‌های فعالیت زن ایرانی، اعم از خود اشتغالی، گروهی یا خانگی که منجر به کاهش ضریب جینی و افزایش GDP در جامعه می‌شود در معرض نمایش عموم گذاشته می‌شود.

وی هدف دوم از برگزاری این نمایشگاه را، به نمایش گذاشتن خدماتی برشمرد که بخش‌های غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در این عرصه ارائه می‌دهند.

به گفته وی در این نمایشگاه، کارآفرینی، حمایت از سرمایه گذاری برای زنان نیازمند به همراه دست آوردهای زنانی که حمایت شده‌اند و نقش آفرینی بخش غیر دولتی در بخش آموزش نمایش داده می‌شود.


جلودارزاده افزود: وزارتخانه‌های مرتبط با کسب و کار در بخش‌های تأمین سرمایه، ساماندهی صدور مجوز‌ها، آموزشی و حمایتی حضور دارند و در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی نیز تشکیل می‌شود و از مراحل ابتدایی تا انتهایی سرمایه گذاری، برنامه ریزی، ساماندهی و اجرای فعالیت‌های تولیدی و آموزشی ارائه می‌شود.


وی با تأکید بر نقش صنعت فرش در اقتصاد کشورمان یادآور شد: این حوزه بخش عظیمی از نیازهای اقتصادی را در بخش‌های مختلف تشکیل می‌دهد و در این نمایشگاه نیز مراحل تهیه فرش، بافت و فروش فرش تا صادرات نمایش داده می‌شود.


جلودارزاده با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه در سال آینده با استقبال سازمان‌های مردم نهاد و موسسات و اتحادیه‌های فعال زنان در بخش دولتی مواجه شده است، گفت: این نمایشگاه در سالن‌های خلیج فارس و میلاد نمایشگاه بین المللی با وسعت ۶ هزار متر برگزار می‌شود و هماهنگی‌ها از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در زمینهٔ نقش زنان در این حوزه‌ها صورت می‌گیرد.


مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: همهٔ زنان دخیل در اقتصاد می‌توانند در این نمایشگاه حضور یابند و فروش در این نمایشگاه از طریق تجارت الکترونیک انجام می‌شود.


به بیان وی تمام سؤالات تخصصی در زمینهٔ کارآفرینی در حوزهٔ صنعت، معدن و تجارت در غرفه‌ای که به همین منظور در نمایشگاه تدارک دیده شده، پاسخ داده و روش‌های اجرایی آن نیز تشریح می‌شود.


جلودارزاده با بیان اینکه توسعهٔ پایدار با تأکید بر اقتصاد مقاومتی بدون حضور زنان امکان پذیر نیست، ابراز امیدواری کرد که این اقدام کشور را در راستای توسعهٔ پایدار با تأکید بر اقتصاد مقاومتی رهنمون سازد.


وی در پایان افزود: یکی از بخش‌های نمایشگاه جلوه‌های ویژه از انواع مشاغل خانگی و نمایش قومیت‌های مختلف کشورمان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز