خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی رانندگان جاده‌ای بیرجند:

تامین اجتماعی هزینه آزمایش عدم اعتیاد رانندگان را نمی‌پردازد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۲۳

«رانندگان خودروهای سنگین بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند، اما این صندوق بیمه گر هزینه آزمایش عدم اعتیاد آنان را تقبل نمی‌کند. این در حالی است که آزمایش عدم اعتیاد بیش از ۵۰ هزار تومان هزینه دارد.»

رئیس انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای بیرجند(واقع در خراسان جنوبی) از سازمان تامین اجتماعی خواست هزینه آزمایش عدم اعتیاد رانندگان خودروهای سنگین را پوشش دهد.

«علی‌اکبر ایزد‌پناهی» در این باره به ایلنا گفت: ‌ علاوه بر پلیس که رانندگان خودروهای سنگین را به انجام آزمایش عدم اعتیاد وادار می‌کند، این رانندگان برای تمدید گواهی نامه‌شان، ۵ سال یکبار یا ۱۰ سال یکبار، و برای تمدید سالانه کارت هوشمند مجبورند این آزمایش را انجام دهند.

او افزود: رانندگان خودروهای سنگین بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند، اما این صندوق بیمه گر هزینه آزمایش عدم اعتیاد آنان را تقبل نمی‌کند و این در حالی است کهآزمایش عدم اعتیاد بیش از ۵۰ هزار تومان هزینه دارد.

این فعال صنفی در ادامه بیان کرد: رانندگان به غیر از آزمایش عدم اعتیاد، برای دریافت کارت سلامت به دفا‌تر صدور این کارت زیر نظر سازمان حمل و نقل مراجعه می‌کنند اما این دفا‌تر رانندگان را به آزمایشگاه‌هایی را می‌فرستند که نه زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند نه بیمه تکمیلی.

رئیس انجمن صنفی رانندگان حمل ونقل جاده‌ای بیرجند در پایان اظهار کرد: ۳ درصد از بارنامه رانندگان به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود، اما این سازمان از ارائه خدمات حداقلی به رانندگان خودداری می‌کند. این رویه ناعادلانه نیازمند تغییر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز