خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کارگران پیمانی پتروشیمی بندرامام:

توسعه زیرساخت‌های صنایع پتروشیمی با رفع تبعیض میان کارگران ممکن می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۹۹

توقف مصوبه «تبدیل قراردادها» باعثشد کارگران پیمانی که در آن فرصت توانسته بودند با شرکت قرارداد مستقیم منعقد کنند حقوق‌شان افزایش یابد و در مقابل کسانی که با توقف این طرح توسط دولت یازدهم «پشت در مانده بودند» مجبور باشند با همان شرایط سابق به کار ادامه دهند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندرامام گفت: «عدم تبدیل وضعیت قرارداد» بیش از ۸۰ درصد از کارگران پیمانی منطقه ماهشهر موجب احساس تبعیض در کارگران پیمانی این منطقه شده است.

«منوچهر یاراحمدی» در تشریح این مسئله به ایلنا گفت: با آمدن دولت جدید در سال ۹۲ اجرای بخش‌نامه مربوط به مصوبه تبدیل وضعیت قرارداد کارگران پیمانی شرکت ملی نفت ایران متوقف شد. این توقف باعثشد کارگران پیمانی که در آن فرصت توانسته بودند با شرکت قرارداد مستقیم منعقد کنند حقوق‌شان افزایش یابد و در مقابل کسانی که با توقف این طرح توسط دولت یازدهم «پشت در مانده بودند» مجبور باشند با همان شرایط سابق به کار ادامه دهند.

وی با بیان این‌که تبدیل وضعیت کارگران پیمانی به قرارداد مستقیم موجب شد تا برخی از مزایای مزدی آنان تا دو برابر مبالغ دریافتی گذشته افزایش یابد، ادامه داد: در حال حاضر وضعیت پیش آمده باعثشده است تا کارگران پیمانی که قراردادشان تغییر نیافته است احساس کنند مورد تبعیض واقع شده‌اند.

این فعال کارگری در تشریح این شرایط گفت: در حال حاضر نیروهای پیمانی مشاهده می‌کنند که با وجود داشتن مسئولیت شغلی برابر به نسبت همکاران قرارداد مستقیم خود، از مزایای مزدی کمتری بهره‌مند هستند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندرامام با بیان این‌که تبعیضات به‌وجود آمده باعثبه‌وجود آمدن نارضایتی شغلی و بی‌انگیزگی کارگران پیمانی شده است، ادامه داد:کارفرمایان در ابتدا تلاش می‌کردند تا برای جلوگیری از بروز هرگونه نارضایتی تبعیض به‌وجود آمده را پنهان کرده و از علنی شدن اطلاعات مزدی کارگران تبدیل وضعیت یافته جلوگیری کنند.

وی با بیان این‌که با وجود اتخاذ این تمهیدات کارگران پیمانی از وجود این رویه تبعیض‌آمیز آگاه شدند، ادامه داد: با توجه به این‌که دولت برای خروج از رکود اقتصادی پیش آمده قصد توسعه زیرساخت‌های صنایع پتروشیمی را در دستور کار دارد، ضروری است تا این رویه تبعیض‌آمیز برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز