خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر قزوین؛

بن کارگری مانند حقوق شیفت و اضافه کاری مشمول کسر بیمه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۵۹۹

بر اساس بند ۵ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان موظفند از کلیه وجوه مستمری که به کارگران خود پرداخت می‌کنند حق بیمه را کسر و به اضافه سهم خود به سازمان پرداخت کند.

دبیر خانه کارگر قزوین در واکنش به لغو کسر حق بیمه از بن کارگری از سوی شورای عالی کار گفت: مصوبه شورای عالی کار طبق بند ۵ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی، غیر قانونی است و بن کارگر بخشی از دستمزد آن است و مشمول کسر بیمه می‌شود.

«عید علی کریمی» با بیان مطلب فوق به ایلنا گفت: بر اساس بند ۵ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان موظفند تا از کلیه وجوه ذکر شده در بند ۵ ماده ۲ حق بیمه را کسر و به اضافه سهم خود به سازمان پرداخت کند. علاوه برکسر حق بیمه از بن از سایر مزایا همانندحق شیفت، بهره بری، اضافه کاری وعیدی نیز باید طبق قانون مشمول بیمه کسر شود.

او با بیان اینکه این موضوع باید مورد اعتراض نمایندگان کارگری ویژه در شورای عالی کار قرار گیرد افزود: سازمان تامین اجتماعی نیز نبایستی به انتقاد چند کارفرما اهمیت بدهد. چرا که این کارفرمایان می‌توانند برای رفع مشکلات خود بجای ظلم به کارگر راه حل‌های دیگری بیابند.

او گفت: هم اکنون ۷۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از ۳۰ سال فعالیت به دلیل آنکه کارفرمایان همه مزایای حقوقی مشمول کسر بیمه را پرداخت نکرده‌اند امروز حداقل مستمری را می‌گیرند.

او با بیان اینکه تامین اجتماعی نباید زیر بار فشار چند کارفرما از دریافت مطالبات بیمه مربوط به کارگران صرف نظر کند افزود: کارفرمایا باید بدانند نمی‌توانند با کسر ۱۸ هزارو ۵۰۰ تومان حق بیمه با طرفه نجات صنعت حقوق کارگران را پایمال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز