خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی رانندگان رزن:

راهکار یک شرکت سیمانی برای ارائه تسهیلات به مشتریان، رانندگان را متضرر کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۸۵

چکیده: ‌ «شرکت سیمان هگمتان برای بهبود خدماتش به مشتریان به جای آنکه محصولاتش را با تخفیف بیشتری بفروشد از رانندگان مایه می‌گذارد، بدین ترتیب که وقتی با صاحب کالا قرارداد می‌بندد کرایه حمل و نقل را به عنوان مزایای قرارداد با یک ماه تاخیر دریافت می‌کند.»

رئیس انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین شهرستان رزن(واقع در استان همدان) از مدیریت کارخانه تولید سیمان که با کسر مزد از رانندگان به مشتریانش تسهیلات می‌دهد انتقاد کرد.

«یحیی مرادی» در این باره به ایلنا گفت: شرکت سیمان هگمتان برای بهبود خدماتش به مشتریان به جای آنکه محصولاتش را با تخفیف بیشتری بفروشد از رانندگان مایه می‌گذارد، بدین ترتیب که وقتی با صاحب کالا قرارداد می‌بندد کرایه حمل و نقل را به عنوان مزایای قرارداد با یک ماه تاخیر دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: ارائه چنین تسهیلاتی به شرط آنکه منجر به تاخیر در پرداخت مزد حمل بار رانندگان نشود مشکل ساز نیست اما مدیریت شرکت مزد رانندگان را با بیش از یک ماه تاخیر پرداخت می‌کند.

این فعال صنفی تصریح کرد: سیمان هگمتان برای رقابت با سایر شرکت‌های سیمان سازی کمتر از عرف از مشتریان و صاحبان کالا کرایه دریافت می‌کند و مثلا اگر کرایه جابه جایی درون شهری ۲۰ هزار تومان است روی رقم ۱۸ هزار تومان قرارداد می‌بندد.

مرادی در ادامه با اشاره به تصمیم مدیریت شرکت سیمان هگمتان برای عدم استفاده از رانندگان بومی، گفت: بیش از ۳۵۰ راننده با این شرکت همکاری می‌کنند و مدیریت برای آنکه از رانندگان بومی که با سماجت بیشتری پیگیر حقوق شان هستند استفاده نکند، کامیون‌های ۱۲ تنی را از دور خارج کرده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ کامیون ۱۲ تنی که برای این شرکت کار می کنند به رانندگان بومی تعلق دارند، افزود: مدیریت شرکت شرایطی فراهم کرده است که عموم مشتریانش از کامیون‌های ۲۴ تنی برای حمل بار استفاده کنند.

به گفته مرادی، کامیون‌های ۲۴ تنی که رانندگان آن‌ها بیشتر غیر بومی هستند و روزی ۳ مرتبه حمل بار دارند اما به رانندگان بومی در هرماه یک یا دو مرتبه نوبت حمل بار می‌رسد.

رئیس انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین شهرستان رزن در پایان با اشاره به نامه نگاری تشکل صنفی متبوعش با استانداری، بخشداری، فرمانداری و مجلس، از قصد رانندگان برای طرح دعوی علیه شرکت سیمان هگمتان در مراجع قانونی خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز