خبرگزاری کار ایران

در یازدهمین روز بهار

مسجد جامعی در جمع مردم سوگوار فاطمی و گردشگران نوروزی حاضر شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۳۷۸

رئیس شورای شهر تهران در یازدهمین روز بهار و در هوایی بارانی و باطراوت در جمع مردم سوگوار فاطمی و گردشگران نوروزی حاضر شد و با آنان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

ایلنا: رئیس شورای شهر تهران در یازدهمین روز بهار و در هوایی بارانی و باطراوت در جمع مردم سوگوار فاطمی و گردشگران نوروزی حاضر شد و با آنان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش ایلنا احمد مسجدجامعی ابتدا به حسینیه سادات‌اخوی از قدیمی‌ترین حسینیه‌های تهران در منطقه عودلاجان رفت و در مراسم روضه حضرت زهرا(س) شرکت کرد. سپس از بخش‌های مختلف این حسینیه تاریخی دیدن کرد. کتابهای قدیمی، تابلوهایی از هنرمندان مشهور، کتیبه‌ها، پارچه‌ها و ظروفی که برخی از آن‌ها بیش از یک سده قدمت داشتند گویای تاریخ این حسینیه و پیشینه خانواده سادات اخوی در برپا داشتن خیمه حسینی بود. رئیس شورای شهر در این دیدار پیشنهاد کرد این حسینیه تاریخی ثبت میراثشود و زمینه مرمت و تبدیل بخشی از آن به موزه فراهم آید.
مسجد جامعی در ادامه از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مستقر در معاونت گردشگری سازمان میراثفرهنگی دیدن کرد و گزارش اعضای ستاد در حوزه‌های مختلف را شنید.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۳گفت: فعالیت این ستاد با نامگذاری مقام معظم رهبری بسیار همخوانی دارد چرا که این ستاد اقتصاد وفرهنگ را در کنار هم قرار می‌دهد.
وی در ادامه به فراهم کردن زمینه سفر برای تمامی اقشار جامعه اشاره کرد و گفت: باید سفر برای تمامی اقشار مردم تسهیل شود.
رئیس شورای شهر پیشنهاد کرد مدیریت شهری برای ارائه خدمات بهتر با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، همکاری موثری داشته باشد و به ظرفیت رسانه‌ها در ایجاد فرهنگ سفر نیز بیشتر توجه شود.
مسجد جامعی همچنین بعد از ظهر دوشنبه با حضور در خیابان باب همایون از نمایشگاه طهران قدیم دیدن و با برخی از بازدیدکنندگان تهرانی و میهمانان شهرستانی، کسبه محل و افرادی که در نقش مردمان تهران قدیم ظاهر شده بودند دیدار و گفت‌و‌گو و از ابتکار دست‌اندرکاران این نمایشگاه قدردانی کرد. او برپایی چنین نمایشگاه‌هایی را ضرورت و نیاز شهر دانست و گفت: این نمایشگاه مردم را با هویت‌ها و سنت‌های نیکوی رایج در شهر آشنا می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز