خبرگزاری کار ایران

شماره تازه ماهنامه فرهنگ اسلامی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۲۶

راه‌های برون رفت از «بحران سوریه» در ششمین شماره ماهنامه «فرهنگ اسلامی» بررسی شده است.

ایلنا: ماهنامه فرهنگ اسلامی دارای شش فصل نظیر «سخن نخست»، «رخدادهای مهم فرهنگی»، «سیاست»، «اقتصاد»، «فرهنگ و اندیشه»، «مصاحبه ماه»، «سینما و تلویزیون» و «ادبیات» است که مهم‌ترین بخش آن میزگرد ماه است که به «بحران سوریه و معادلات قدرت خاورمیانه» اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا، در فصل «سیاست» شماره ششم ماهنامه «فرهنگ اسلامی» گفت‌وگو و مطالبی با عناوینی همچون «گاه‌شمار حوادثسوریه»، «چالش‌های متعدد اردن در بحران سوریه» به قلم «حسین رویوران»، «سوریه و تاوان پیروزی در جنگ اکتبر» نوشته «امین حطیط»، «سقوط قوانین بین‌الملل در سوریه» نوشته آرش عابدی»، «مسئله سوریه» در گفت‌وگو با عبدالقیس، «سوریه و افول فدرت آمریکا» به قلم «توحید هاشمی»، «تحلیل گفتمان رسانه‌های جهان: سوریه، دیپلماسی سیاسی و متنوع‌سازی بحران» نوشته «حسن بشیر» و میزگرد «بحران سوریه و معادلات قدرت خاورمیانه» با حضور نویسندگان و شاعرانی نظیر علی‌اکبر اشعری، رضا امیری‌مقدم، حسن بهشتی‌پور، رضا پورحسین، حسین رویوران، محمدحسن زورق، حسین شیخ‌الاسلام، علیرض قزوه و مهدی مطهرنیا است.

در شماره ششم ماهنامه «فرهنگ اسلامی» از مطالب متنوع دیگری نیز تشکیل شده است که از جمله آن می‌توان به بخش «ادبیات» اشاره کرد که علاوه بر انتشار سفرنامه‌ای از مسافرت شاعران ایرانی به قونیه با بزرگداشت روز مولانا به قلم «سیدمصطفی حسینی‌راد»، منتخبی از اشعار شاعرانی همچون «هوشنگ ابتهاج»، «سیده زهرا صالحی»، «علیرضا قزوه»، «عالیه مهرابی»، «نسرین قربانی»، «مهدی جهاندار» و «فریدون مشیری» منتشر شده است.

در بخش «فرهنگ و اندیشه» مقاله‌ای با عنوان «جنگ مذهبی و رشد سلفی‌گری راهبرد جدید غرب» و در بخش «مصاحبه ماه» مطلبی با عنوان «اقتصاد اسلامی چیست؟» آورده شده که این بخش گفت‌وگویی با «حسن سبحانی» دارای مدرک دکتری علوم اقتصادی مدیر گروه آموزشی اقتصاد اسلامی، پولی و مالی دانشگاه تهران است.

در بخش «سینما و تلویزیون» هم مقاله‌ای از «دیوید باکینگهام» با ترجمه «محبوبه شهبازی» و «اصغر فهیمی‌فر» نتایج یک مطالعه درباره کودکان و تلویزیون را به مخاطبان ارائه کرده است.

در همین شماره نشریه و در بخش دیگری از آن نتایج یک پژوهش اقتصادی با عنوان چرایی غالب بودن برداشت مالیه و بانکداری در اقتصاد اسلامی از سوی مرتضی نیازی آورده شده است.

ششمین شماره ماهنامه «فرهنگ اسلامی» از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در ۲۳۶ صفحه و با قیمت ۵۰۰۰ تومان در دکه های مطبوعاتی و نمایندگی های فروش کتای های این دفتر در سطح کشور عرضه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز