خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی در گفتگو با ایلنا؛

جلسات تغییر مصوبات بافت فرسوده تا کنون خروجی نداشته است / بسیاری از اقدامات اجرایی، اولویت مردم نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۱۱۳

عموما در ایران، کارهای اجرایی با اقدامات کالبدی شروع می‌شود و منافع مردم، بهبود شرایط زندگی، خواسته‌ها و درخواست‌هاشان دیده نمی شود همچنینبافت فرسوده ما بیشتر از اقدامات کالبدی به اقدامات اجتماعی نیاز دارد.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی با اشاره به تشکیل جلسات شورای عالی شهرسازی برای تغییر مصوبات بافت فرسوده افزود: ریزدانگی، نفوذناپذیری و پایداری از مواردی است که در گذشته جز مصوبه‌های شورا بوده است و در حال ارزیابی این موارد هستیم که در صورت کامل نبودن مورد بازبینی قرار گیرند اما تا کنون جلسات خروجی نداشته است.
پیروز حناچی معاون وزیر در امور شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا برگرداندن نظم و انظباط شهرسازی به کشور را اصلی‌ترین هدف شورای عالی شهرسازی دانست و گفت: باید اعلام کرد که هم اکنون این مهم در شورای عالی شهر سازی در دستور کار است و امیدواریم در آینده ای نزدیک شورا به جمع بندی نهایی برسد.
وی با اشاره به اقداماتی که در خصوص بافت فرسوده قرار است صورت بگیرد اظهار داشت: بافت فرسوده و مداخله در بافت‌های کهن در مناطق تاریخی و مناطقی که مردم در آن زندگی می‌کنند اما از فرسودگی رنج می برند بیشتر از اینکه به اقدامات کالبدی نیاز داشته باشد به اقدامات اجتماعی نیاز دارد و این باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
حناچی با بیان این مطلب که تجربیات علمی دنیا نشان می‌دهد برای هموار شدن مسیر کالبدی به اقدامات اجتماعی نیاز است افزود: عموما در ایران، کارهای اجرایی با اقدامات کالبدی شروع می‌شود و منافع مردم، بهبود شرایط زندگی، خواسته‌ها و درخواست‌هاشان دیده نمی شود که این از نقاط ضعف ما محسوب می شود.
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی ادامه داد: بسیاری از اقدامات اجرایی که انجام می‌شود جز اولویت‌های مردم نیست بنابراین ابتدا اولویت های مردم را پیگیری کنیم و سپس دیگر برنامه ها و اولویت ها را چرا که مردم باید مورد توجه قرار گیرند.
وی در پاسخ به این سئوال که چه کارهایی شورای عالی شهرسازی در خصوص بافت فرسوده انجام داده است گفت: ما در تلاش برای علمی شدن این موضوع هستیم که از تجربیات دنیا درس بگیریم همچنین، در صدد بازنگری در برخی مصوبه‌‌های گذشته شورای عالی شهرسازی هستیم.
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی ادامه داد: ریزدانگی، نفوذناپذیری و پایداری از مواردی است که در گذشته جز مصوبه‌های شورا بوده است و در حال ارزیابی این موارد هستیم که در صورت کامل نبودن مورد بازبینی قرار گیرند.
حناچی با اشاره به اینکه چند جلسه در شورای عالی در این خصوص برگزار شده است تصریح کرد: اما این جلسات تا کنون خروجی نداشته است که بنده بتوانم گزارش دهم امیدوارم با همکاری شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی به زودی به نتایجی در این راستا برسیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز