خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه املاک کشور درگفتگو با ایلنا:

احتمال افزایش قیمت بازار مسکن در سال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۶۵

با وجود کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن در ماههای اخیر، باز هم جای چانه زنی در معاملات و کاهش بیش از این رقم نیز تا پایان سال وجود دارد.

رئیس اتحادیه املاک کشور گفت: پس از توافقات ژنو بازار مسکن از رکود خارج و تا حدودی رونق گرفت اما مجدد بازار مسکن در خواب رکود رفت که در صورت ادامه رکود در بازار، قیمت مسکن تا پایان سال روند نزولی خواهد داشت.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ اظهارداشت: در حال حاضر روزانه حدود ۱۵۰۰ معامله مسکن در کل کشور صورت می‌گیرد و این رقم در مقایسه با روند معاملات در سال گذشته عملا صفر محسوب می شود.

وی گفت: در سال گذشته روزانه ۱۴ هزار معامله مسکن در کل کشور صورت می گرفت.

وی افزایش حبابی قیمت مسکن را در ایجاد رکود کنونی بازار مسکن موثر دانست و اظهار داشت: با افزایش تحریم‌ها قیمت مسکن به صورت نامتعادل افزایش یافت به طوری که این اتفاق منجر به رکود در بازار مسکن شد اما به دنبال مذاکرات اخیر ژنو بازار مسکن تاحدودی جان گرفت به نحوی که میزان معاملات مسکن روزانه به ۴ تا ۵ هزار معامله افزایش یافت این در حالی است که در هفته‌های اخیر بازار مسکن مجدد دچار رکود شده است.

وی از کاهش قیمت مسکن تا پایان سال خبر داد و گفت: درصورت ادامه رکود در بازار قیمت مسکن تا پایان سال روند نزولی خواهد داشت.

وی افزود: اعلام طرح‌های جدید دولت تحت عنوان طرح مسکن اجتماعی نیز در کاهش قیمت مسکن و انتظار بازار و کاهش خرید و فروش تاثیر گذاشته است.

رئیس اتحادیه املاک کشور کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن در در ماه‌های اخیر را حباب ایجاد شده در بازار مسکن دانست و گفت: باوجود کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن در ماههای اخیر، باز هم جای چانه زنی در معاملات و کاهش بیش از این رقم نیز تا پایان سال وجود دارد.

خسروی در خصوص تثبت بازار مسکن گفت: پیش بینی می‌شود با ادامه شرایط کنونی قیمت مسکن تا پایان سال سیر نزولی داشته اما از سال آینده بازار رونق گرفته و قیمت مسکن برخلاف امسال روند صعودی پیدا کرده و افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز