خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی؛

نگاه حاکم فعلی در زمینه ارتباطات نگاهی فناورانه است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۹۰

امنیت اطلاعات یکی از مهم‌ترین بحث‌های مطرح در ایجاد این طرح ملی است که روادید آن باید با استفاده از توان داخلی مهیا شود و نظام اعتبارسنجی تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هم توسعه یابد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه و ملی‌ای در زمینه امنیت اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی تدوین شده و اکنون در دست کمیسیون تخصصی است تا تصویب شود.

به گزارش ایلنا، محمدحسن انتظاری با اشاره به اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات یکی از طرح‌های اساسی شورای عالی فضای مجازی است، اظهار کرد: تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از نیازمندی‌های این طرح ملی است که باید با توانمندی‌های داخلی تهیه شود.

وی افزود: امنیت اطلاعات یکی از مهم‌ترین بحث‌های مطرح در ایجاد این طرح ملی است که روادید آن باید با استفاده از توان داخلی مهیا شود و نظام اعتبارسنجی تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هم توسعه یابد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه و ملی‌ای در ارتباط با این موضوع در شورای عالی فضای مجازی تدوین شده و اکنون در دست کمیسیون تخصصی است تا تصویب شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین ابراز کرد: نگاه حاکم فعلی در زمینه ارتباطات نگاهی فناورانه است که باید اصلاح و نگاهی انسان مدارانه جایگزین آن شود.

او افزود: بر این اساس بر اجرای شبکه ملی اطلاعات تأکید داریم.

انتظاری گفت: موضوع فرهنگ زیربنای امنیت سایبری است به این معنا که امنیت فضای مجازی باید براساس توانمندی‌های داخلی باشد که البته به معنای قطع ارتباط با جهان نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز