خبرگزاری کار ایران

پخش سری جدید مجموعه «حدیثسرو» از شبکه یک

کد خبر : ۱۷۰۷۸۱

سری جدید مجموعه حدیثسرو در ایام ماههای رجب و شعبان و رمضان، دوشنبه‌ها ساعت ۱۸:۱۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

سری جدید مجموعه حدیثسرو؛ دوشنبه‌ها ساعت ۱۸:۱۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش ایلنا، در قسمت اول این مجموعه جدید حدیثسرو، زندگی جمال سالکان آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی از عالمان و عرفای متاخر در قالب مستند، بازسازی، تهیه و تولید شده است. تولید این مجموعه در سال ۹۰ آغاز و تاسال ۹۳ ادامه یافته و تصاویر بازسازی این مجموعه در شهر اصفهان و کشور عراق تولید شده است. در این مجموعه با بیش از بیست نفر از شاگردان و کار‌شناسان گفتگو شده است که خاطرات شگفت انگیزی از ایشان بیان کرده‌اند، همجنین تصاویر بدیعی از قبرستان وادی السلام در نجف اشرف و حرم امیرمومنان گرفته شده و در قسمتهای مختلف این مجموعه پخش خواهد شد. برخی از کسانی که آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی را از نزدیک ملاقات کردند، به دلیل کبر سن از دنیا رفته‌اند وگفتگوهای آنان برای نخسین بار از سیما پخش می‌شود.

عبدالکریم عرشی تهیه کننده، جواد توانا نویسنده و کارگردان، مجتبی راعی تدوین، میثم ریاحی مدیر تصویر برداری بخش باز سازی، حسین ناظریان مدیر تصویر برداری بخش عراق، حبیب خزاعی فر و فرید سعادتمند اهنگساز، آرش قاسمی صدا گذار و آنه محمد ایری طراح صحنه و لباس از عوامل حدیثسرو هستند.

تاکنون مجموعه حدیثسرو به زندگی آیات بزرگواری همچون ملاحسینقلی همدانی، شیخ محمد بهاری، ملکی تبریزی، سید علی قاضی، شیخ جواد انصاری همدانی، شیخ عباس قوچانی، محمد علی شاه آبادی به تهیه کنندگی عبدالکریم عرشی و کارگردانی اقایان عبد الرسول گلبن جلیل سامان و جواد توانا و مجموعه‌های آیت الله نجفی مرعشی و شهید دستغیب به تهیه کنندگی وکارگردانی عبد الرسول گلبن و مجموعه آیت الله بهجت به تهیه کنندگی محمد داوودی وکارگردانی محمدرضا کریمی راد پرداخته و از سیما پخش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز