خبرگزاری کار ایران

شورای نظارت بر صدا و سیما اعلام کرد:

سریال پایتخت ۳ قابل قبول و ما فرشته نیستیم؛ ضعیف است

کد خبر : ۱۵۹۱۹۹

شورای نظارت بر صدا و سیما سریال پایتخت ۳ تولید شبکه اول سیما را اثری خوب ارزیابی کرد اما سریال ما فرشته نیستیم را سریالی ضعیف ارزیابی کرد.

شورای نظارت بر صدا و سیما سریال پایتخت ۳ تولید شبکه اول سیما را اثری خوب ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا؛ شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که مجموعه نمایشی «پایتخت ۳» امسال نیز پرمخاطب‌ترین سریال مناسبتی نوروز شد. فصل سوم سریال پایتخت، به کارگردانی «سیروس مقدم» و تهیه‌کنندگی همسرش الهام غفوری از تاریخ ۲۹ اسفند پخش شد.

باتوجه به فضای آشنای داستان برای مخاطبان، سریال بیشتر به روابط بین شخصیت‌ها پرداخت. داستان بیانگر مشکلاتی است که موجب تغییر وضعیت روحی شخصیت اصلی سریال یعنی نقی(محسن تنابنده) شده‌است. سایر اعضای خانواده نیز اگر چه خود دچار مشکلاتی هستند اما با این‌حال سعی دارند، به‌نحوی به نقی کمک کنند. ارسطو با زن تازه‌مسلمان چینی ازدواج می‌کند. از شوهرخواهر نقی(بهبود) که در راه حفاظت از حیات‌وحش(یوزپلنگ ایرانی) دچار مصدومیت شده قدردانی می‌شود و…

«پایتخت ۳» برای عموم مخاطبان تلویزیون سرگرم‌کننده و مفرح بود اما مانند سری‌ نخست و دوم این سریال دلخوری‌هایی برای بخشی از اهالی مازندران ایجاد کرد.

کار‌شناسان شورای نظارت در مجموع، سریال «پایتخت۳» را اثری «خوب» ارزیابی کرده‌اند.

برخی از نکات مثبت و منفی این سریال ذکر می‌شود:

نکات مثبت:

نمایش همدلی و همبستگی خانوادگی

توجه به ضرورت حفاظت از محیط‌زیست

پرداختن به پیشینه‌های کُشتی به‌عنوان ورزشی ملی و پهلوانی کشور

استفاده مناسب از کمدی موقعیت

باز‌ی‌های باورپذیر

پرداخت طنزآمیز شخصیت‌ها با استفاده از جنبه‌های مختلف فنی.

نکات منفی:

جنبه‌های متعدد شعاری و تبلیغاتی(به ویژه شرکت اطلس مال)

ضعف در روند داستانی فیلمنامه

وفور دیالوگ‌های تصنعی

تکثر صحنه‌های بی‌ارتباط با پیکره اصلی داستان

همچنین شورای نظارت بر صدا و سیما اعلام کرد: سریال «ما فرشته نیستیم» به کارگردانی «فلورا سام» و تهیه‌کنندگی همسرش «مجید اوجی» از ۲۹ اسفند پخش آن آغاز شده و پس از تعطیلات نوروزی ادامه داشت.

به‌رغم اینکه «تعطیلات نوروزی» یکی از بهترین زمان‌های پخش سریال‌های نمایشی به ویژه مجموعه‌های طنز است و علی‌القاعده سازمان و شبکه‌های سیما باید در انتخاب عوامل تولید این سریال‌ها دقت و حساسیت‌های بیشتری داشته‌باشند؛ اما با این حال مروری بر سریال‌های نوروز در چند ساله اخیر و از جمله امسال نشان می‌دهد که به این مهم گاهی توجه نمی‌شود.

سریال «ما فرشته نیستیم» اگر چه در گونه طنز بود و از بازیگران شناخته‌شده‌ای هم بهره می‌برد اما کمترین توانایی در ایجاد فضایی شاد و مفرح را نداشت. با توجه به سطح بسیار نازل سریال «ما فرشته نیستیم» اصولاً وجهه‌ای برای تولید و پخش آن وجود نداشت.

در مجموع کار‌شناسان شورای نظارت سریال «ما فرشته نیستیم» را اثری «بسیار ضعیف» و فاقد هرگونه ارزش ‌هنری و محتوایی ارزیابی کرده‌اند. در ذیل به برخی از نکات منفی این سریال ذکر می‌شود:

نکته مثبت:

هیچ نکته مثبتی ملاحظه نشد.

نکات منفی:

عدم تناسب با ایام نوروز

بی‌محتوایی عمومی مجموعه

فیلمنامه به شدت ضعیف

بی‌توجهی نسبت به مسائل دینی، اخلاقی و ملی
بازنمایی نامناسب خانواده و شخصیت‌های زن.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز