خبرگزاری کار ایران

احسان دلاویز:

مخاطبان به دلیل ضعف صدا و سیما به سمت ماهواره رفته اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۸۷

امروز صدا و سیما در بحثقصه و نمایش ضعف دارد لذا مردم جذب ماهواره و شبکه نمایش خانگی می‌شوند زیرا این تشنگی در مردم برای دیدن کارهای خوب وجود دارد و شبکه نمایش خانگی می‌تواند در کنار سینما به عنوان یک بال اصلی حضور داشته باشد.

ایلنا: احسان دلاویز سرمایه‌گذار مجموعه تلویزیونی شاهگوش معتقد است که سازمان سینمایی باید بستر امنی برای سرمایه‌گذاری در عرصه فرهنگ فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا احسان دلاویز سرمایه‌گذار مجموعه تلویزیونی شاهگوش که شب گذشته در مراسم رونمایی این سریال صحبت می‌کرد گفت: ساخت این سریال مرهون زحمات همه دوستان است و باید اینجا از همه عواملی که دست به دست هم دادند تا این سریال ساخته شود تشکر کنم. همچنین از عوامل پشت صحنه و نیروی انتظامی که با تحمل صبوری به ساخت این سریال کمک کردند بسیار تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در بالا بردن توجه مردم به سینما در شبکه نمایش خانگی گفت: فعالیت دوستان رسانه‌ای باعثکنجکاوی مردم برای دیدن شاهگوش شد و این اصحاب رسانه بودند که مردم را برای دیدن شاهگوش ترغیب کردند و نگاه صمیمانه‌ای به این سریال داشتند.

وی با اشاره به وضعیت امروز صدا و سیما گفت: در کشور ما شبکه خصوصی و تلویزیون خصوصی نداریم. لذا شبکه نمایش خانگی توانسته جای آن را بگیرد و به نوعی رقیب صدا و سیما شده است. امروز صدا و سیما در بحثقصه و نمایش ضعف دارد لذا مردم جذب ماهواره و شبکه نمایش خانگی می‌شوند زیرا این تشنگی در مردم برای دیدن کارهای خوب وجود دارد و شبکه نمایش خانگی می‌تواند در کنار سینما به عنوان یک بال اصلی حضور داشته باشد.

دلاویز خطاب به ایوبی گفت: به نظر ما سازمان سینمایی امروز باید نگاه خودش را گسترش دهد زیرا همه مدیران در دوره‌های گذشته فقط به دنبال تولید بودند. همین امر باعثشده بود آن‌ها در محتوا دخالت کنند و در سانسور نیز دخالت مستقیم داشته باشند. امروز باید این نگاه کاملاً عوض شود و حمایت از کارهای سینمایی به پیش از تولید و پس از تولید تغییر کند.

وی ادامه داد: اگر تولید محتوا به فیلمسازان سپرده شود خودشان به خوبی می‌دانند که چه فیلمی را تولید کنند. از طرف دیگر سازمان سینمایی باید هنگامی که پروانه ساخت و پروانه نمایش می‌دهد از پروانه‌های خود حمایت کند و این حمایت نباید فقط در برابر نقدهای منفی باشد بلکه باید در برابر تکثیر غیرقانونی نیز حمایت جدی صورت بگیرد.

دلاویز با اشاره به وضعیت قاچاق محصولات فرهنگی در کشور گفت: امروز وضعیت موجود انگیزه را برای سرمایه‌گذاری در فرهنگ و هنر کم کرده است زیرا زمانی که یک سریالی مانند شاهگوش ساخته می‌شود در کمتر از ۴۸ ساعت توسط گروهی این سریال بر روی اینترنت قرار می‌گیرد و دانلود می‌شود این تکثیر غیرقانونی در تهران و شهرستان‌ها کاملاً قابلاً مشاهده است.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی تنها فرش قرمزی که می‌تواند برای سینما پهن کند این است که یک بستر امنی برای سرمایه‌گذاری در سینما فراهم کند و امروز باید سازمان سینمایی جلوی راهزنان فرهنگی و راهزنان سینمایی را بگیرد.

داود میرباقری کارگردان سریال نیز گفت: این مجلس متعلق به عبداله اسکندری است و من تولد وی را تبریک می‌گویم همچنین یک تبریک نیز به عوامل سریال می‌گویم که در ساخت سریال ما را یاری کردند.

وی ادامه داد: ما امروز قدم اول را خوب برداشتیم و امیدوارم قدم بعدی را با شکل و شمایل بهتر و بیشتر برداریم. ما در ساخت این سریال اهدافی را تعریف کرده بودیم که امروز می‌بینیم به درصد خوبی از این اهداف رسیده‌ایم و در حال نزدیک شدن به آن هستیم.
وی ادامه داد: امروز شبکه نمایش خانگی با عرضه سریال‌های مختلف تبدیل به یک رقیب جدی برای دیگر رسانه‌ها شده است به همین دلیل باید از کسانی که در این نوع سریال‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند بسیار تشکر کنیم و من از آن‌ها سپاسگزارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز