خبرگزاری کار ایران

آشنا در فیسبوک: / تکرار /

روحانی می‌کوشد تا اسلام‌هراسی و ایران هراسی را کاهش دهد

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۹۱۶

امروز در جلسه با بزرگ‌ترین فعالان اقتصادی امریکا کسی از روحانی خواست با اوباما دست بدهد و کار را تمام کند. روحانی پاسخی عمیق ولی ساده داد؛ او گفت حل مشکل ایران و امریکا نه از دست که از مغز آغاز می‌شود. امریکا باید به تهدید و تحقیر ایران خاتمه دهد و نگاهش را به ایران عوض کند. باید درک کند که استفاده از فرصت تعامل و مصالحه با ایران به نفع همه است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری تاکید کرد: روحانی کوشش می‌کند تا اسلام‌هراسی و ایران هراسی را کاهش دهد و ارایه چهره رحمانی از اسلام و چهره عقلانی از ایران را دنبال کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسام‌الدین آشنا دیروز در صفحه شخصی خود در فیسبوک درخصوص سفر رئیس جمهور به نیویورک و دیدارهایش نوشت: این روزها روحانی کوشش می‌کند تا اسلام‌هراسی و ایران هراسی را کاهش دهد و ارایه چهره رحمانی از اسلام و چهره عقلانی از ایران را دنبال کند.

وی ادامه داد: دیدارهای دو جانبه هم یک پیام از طرف مقابل را منتقل می‌کند؛ ما منتظر رفع تحریم‌ها هستیم تا بتوانیم ایران را در صدر فهرست اولویت‌های خود قرار دهیم. طرف ایرانی هم یک پیام قوی را دایما تکرار می‌کند؛ اگر طرف‌های ما می‌خواستند صداقت و جدیت ما را بیازمایند، عملکرد اعتمادساز ما در یک سال گذشته بهترین سند برای موفقیت ما در این آزمون است و اگر می‌خواستند توان ما را در مواجهه با تحریم‌ها بسنجند باز هم یک سال گذشته سند موفقیت ما در مدیریت منابع اندک، انضباط مالی و اولویت‌بندی درست است.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با بیان اینکه روحانی بسیار خوب می‌داند چه می‌کند و می‌تواند این را که طرف‌های مقابل از سخنان و رفتار او چه برداشتی می‌کنند، مدیریت کند، اظهار داشت: سخنان چند دقیقه پیش اوباما در سازمان ملل پاسخ دقیق و به هنگامی به حسن نیت و تدابیر یک ساله روحانی بود. این دو لازم نیست یکدیگر را ملاقات کنند کافی است یکدیگر را درک کنند و شجاعت کافی برای عبور از گذشته‌های دور و نزدیک را داشته باشند.

آشنا با اشاره به دیدار رئیس جمهور با فعالان اقتصادی آمریکا یادآور شد: امروز در جلسه با بزرگ‌ترین فعالان اقتصادی امریکا کسی از روحانی خواست با اوباما دست بدهد و کار را تمام کند. روحانی پاسخی عمیق ولی ساده داد؛ او گفت حل مشکل ایران و امریکا نه از دست که از مغز آغاز می‌شود. امریکا باید به تهدید و تحقیر ایران خاتمه دهد و نگاهش را به ایران عوض کند. باید درک کند که استفاده از فرصت تعامل و مصالحه با ایران به نفع همه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز