خبرگزاری کار ایران

شمخانی:

زیاده خواهی موجب ناپایداری فضای گفت‌وگو می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۵۴

حرکت بدون تنازل در مسیر بهره گیری از دانش و فناوری های پیشرفته با استفاده از ظرفیت های ملی در حوزه های مختلف را سیاست اصولی جمهوری اسلامی برای توسعه همه جانبه و ایجاد رفاه برای شهروندان است

وزیر خارجه سوئد با دبیرشورای عالی امنیت دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی در دیدار کارل بیلت وزیر خارجه سوئد با اشاره به مذاکرات جاری میان ایران و گروه ۱ + ۵ در پرونده هسته ای بر ضرورت رعایت اخلاق مذاکراتی به عنوان ضرورت اولیه در فرآیند اعتمادسازی تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: برخی کشورهای حاضر در مذاکرات برای رفع مشکلات داخلی خود با عبور از مرز اخلاق و صداقت، آرزوها و ایده آل های مخالفین داخلی خود را به عنوان موضوعات جاری در مذاکرات مطرح می کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنین به مواضع صریح و اصولی جمهوری اسلامی که منبعثاز حقوق قانونی در فعالیت های صلح آمیز هسته ای است، اشاره کرد و گفت: پرونده هسته ای آزمونی بزرگ برای ارزیابی صداقت و اراده سیاسی غرب است.

شمخانی ادامه داد: حرکت بدون تنازل در مسیر بهره گیری از دانش و فناوری های پیشرفته با استفاده از ظرفیت های ملی در حوزه های مختلف را سیاست اصولی جمهوری اسلامی برای توسعه همه جانبه و ایجاد رفاه برای شهروندان خود عنوان کرد و گفت: دستاوردهای ارزنده دانشمندان ایرانی در نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، علوم زیستی، دانش فضایی، فناوری های اطلاعات و ارتباطات و همچنین دانش صلح آمیز هسته ای نشان روشنی از موفقیت ایران در عبور از مرزهای دانش و فناوری است.

وی با اشاره به اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات همه جانبه با کشورهای مستقل اظهارداشت: تامین منافع ملی اصل خدشه ناپذیر در سیاست خارجی است که در این مسیر آماده گفت و گو و تعامل متوازن با سایر کشور هستیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: نگاه به آینده، زمینه ساز ارتقای سطح همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی است.

وزیر خارجه سوئد نیز در این دیدار افق همکاری های ایران با جامعه بین الملل را بسیار روشن و سازنده عنوان کرد و اظهارداشت: شرایط جدید پیش روی ایران و سوئد فرصت های قابل توجهی را در حوزه توسعه و ارتقاء سطح روابط تجاری و اقتصادی ایجاد کرده است.

کارل بیلت دستیابی به توافق جامع میان ایران و ۱ + ۵ در افق زمانی کوتاه را عاملی مهم برای شکل گیری گشایش های همه جانبه میان ایران و کشورهای مختلف جهان عنوان کرد و گفت: گفت و گوی سازنده با افزایش زمینه های اعتماد فی مابین می تواند سرعت دستیابی به توافقات جامع را افزایش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز