خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

باید از ابزار سوال و استیضاح به عنوان آخرین راه موجود بهره برد

کشور ما در شرایط خاص و حساسی قرار دارد، به همین دلیل موضوع سوال از آقای طیب‌نیا، دقت نظر همکاران ما را بیش از پیش می‌طلبد. البته باید توجه داشته باشیم که این مسائل، وظیفه پاسخ‌گویی دولت را نفی نکرده و دولت موظف است که پاسخ پرسش‌های منطقی و بدون غرض ورزی نمایندگان ملت را بدهد.

سید عبدالکریم هاشمی، در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص طرح سوال از وزیر اقتصاد، گفت: نمایندگان سوال کننده باید با احتیاط در این زمینه رفتار کنند، ضمن اینکه گفتنی است، سوال از وزراء حق نمایندگان است. چراکه می‌توانند با این راهکار از روند فعالیت قوه مجریه آگاه باشند، اما با این حال باید احتیاط کنند که با این عمل شرایط به گونه‌ای پیش نیاید که احساس شود مجلس و دولت در خصوص مسائل مختلف درگیر هستند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تا آنجایی که امکان دارد باید این مسائل را از طریق برگزاری جلسات متعدد، تشریک مساعی و تفاهم بیشتر با دولت و وزرا حل و فصل کرد و باید از ابزار سوال و استیضاح، به عنوان آخرین راه موجود برای بررسی مشکلات بهره برد.

هاشمی در ادامه افزود: توصیه بنده به همکارانم این است تا جایی که امکان دارد، از انجام سوال صرف نظر کرده و موضوع را از روش‌های دیگر پیگیری کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان باید ابهامات خود را از طریق جلسات متعدد رو در رو یا چند جانبه با هیئت رئیسه یا فراکسیون‌ و یا سایر گزینه‌های پیش رو برطرف کنند، گفت: به هرحال ممکن است که یک نماینده خواسته‌هایی داشته باشد که در این جلسات می‌تواند آن‌ها را مطرح کرده و پاسخ مناسب را دریافت کند.

هاشمی در پایان با اشاره به اینکه کشور ما در شرایط خاص و حساسی قرار دارد، خاطرنشان کرد: موضوع سوال از آقای طیب‌نیا دقت نظر همکاران ما را بیش از پیش می‌طلبد. البته باید توجه داشته باشیم که این مسائل، وظیفه پاسخ‌گویی دولت را نفی نکرده و دولت موظف است که پاسخ پرسش‌های منطقی و بدون غرض ورزی نمایندگان ملت را بدهد.

کد خبر : ۲۷۱۲۳۳