خبرگزاری کار ایران

امروز سه شنبه برگزار شد؛

بررسی پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان حوادث غیرمترقبه در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۴۳۲

امروز(سه شنبه) مورخ ۱۱ مهرماه ۹۶ جلسه بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات اماکن مسکونی و لوازم خانگی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استان و با حضور چند تن از فرمانداران و نمایندگان بانک های عامل استان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیرکل مدیریت بحران استان در این نشست با گرامیداشت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و اینکه ماه محرم باید درسی برای جوامع بشری باشد، افزود: ما می بایست از ماه محرم و واقعه کربلا درس آزادی و آزادگی را بیاموزیم و به این درجه از فهم و درک برسیم که گاهی برای رسیدن حفظ و پاسداشت اسلام از جان خود نیز بگذریم.

کیامرث حاجی زاده با ارائه گزارشی از جذب اعتبارات و دریافت و پرداخت از طرف فرمانداری ها و بانک های عامل استان، گفت: از تلاش و همکاری همه دستگاههای مسئول در خصوص پیگیری و حل مشکلات استان قدردانی می کنم ولی این تلاش ها کافی نیست و باید با توسعه این جلسات و همچنین پیگیری مصوبات مربوطه گره از مشکلات استان گشود.

وی در ادامه در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان از حوادث غیرمترقبه نیز گفت: برای بانک ها در این خصوص اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و علاوه بر این، در این مدت سعی کردیم اعتبارات موجود را افزایش دهیم که با تلاش همه دستگاهها جذب اعتبارات بخوبی انجام شده است.

حاجی زاده اظهار داشت: استان خوزستان قلب تپنده و از طرفی قطب اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور محسوب می شود، به همین دلیل می بایست با دید و نگاهی روشن به مسائل آن نگریست و از ترویج دیدگاههای بسته ای که باعث اشتباه و خطا می شود و سبب بروز پدیده مهاجرت و فرار نخبگان می شود جلوگیری کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به تفکرات غلط در خصوص نگاه به قانون و بسته بودن آن، افزود: مشکل ما در استان دقیقا همین مطلب است که گاهی برخی از مدیران در زمینه تفسیر و برداشت از قانون دچار اشتباه می شوند در صورتیکه با کمی تعامل و همکاری و با رعایت قانون می توان از آن به نفع مردم و در خصوص حل مشکلات محرومان و آسیب دیدگان استفاده کرد.

وی گفت: بانک ها بایستی همکاری لازم را داشته باشند و به کسانی که مستحق دریافت وام هستند کمک کنند که نیازمند جذب اعتبارات در این خصوص می باشد.

کیامرث حاجی زاده در ادامه با تأکید بر وجود و استمرار روحیه جهادی در انجام امور خاطرنشان کرد: با توجه به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص اینکه خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد و اینکه شأن و جایگاه استان خوزستان بالاتر از این است، وظیفه همه دستگاههاست که به این امر جامه عمل بپوشانند و در رفع آن تلاش کنند و بانک ها نیز در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نکنند.

در ابتدای جلسه نیز فرمانداران و نمایندگان بانک های عامل استان گزارشی در خصوص مشکلات موجود و همچنین جذب اعتبارات و تخصیص آن در زمینه های تعمیرات و لوازم خانگی ارائه کردند.

در پایان نیز با پیشنهاد مدیرکل مدیریت بحران استان، مصوبات ذیل به تصویب رسید:

-کمیته ای با حضور فرمانداران، روسای بانک های عامل و بنیادمسکن تشکیل شود و راهکارها و پیگیری های لازم انجام شود و نهایتا گزارشی نیز به مدیریت بحران ارسال شود.

-انجام ساز و کاری در خصوص در رهن قرار دادن سندهای روستایی نزد بانک های عامل.

-در زمینه ضمانت های بانکی همکاری لازم از سوی بانک ها انجام شود.

-مدیران عامل و معاونین اعتباری شخصا" کارها را پیگیری کنند.

-ابلاغ اعتبارات لازم انجام شود.

-فرمانداران و بانک ها میزان جذب اعتبارات را به مدیریت بحران اعلام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز