خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان مطرح شد؛

نوبخت: نمی‌توانیم نسبت به مردم خوزستان بی‌تفاوت باشیم

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، دقایقی پیش در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان، گفت: خوزستان را فراموش نکردیم و در حال خدمتگزاری به مردم غیور استان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمدباقر نوبخت، در ادامه‌ی سفر خود به استان خوزستان که صبح امروز آغاز شد، دقایقی پیش در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی این استان گفت: اعتباری معادل ۷۳۶ میلیارد تومان برای توسعه‌ی خوزستان در نظر گرفته‌ایم و این استان، از این نظر رتبه‌ی اول را دارد. ضمن اینکه اعتبارات توازن، هنوز ابلاغ نشده است.

وی با نقل خاطراتی از دوران بسیجی بودنش در خوزستان پرداخت و گفت: همیشه خون شهدا به‌حق بر گردن ما ست و وظیفه داریم که به پاسداشت آن، خدمت گذار بی‌ادعای مردم باشیم. و زمانی که گردوغبار می‌شود، مردم جور دیگری صحبت می‌کنند و می‌گویند که دولت به فکر استان خوزستان نیست. باید بگویم ما نمی‌توانیم نسبت به مردم خوزستان بی‌تفاوت باشیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه‌ی کشور ادامه داد: طرح مقام معظم رهبری بدون هیچ تعللی در حال انجام است و در خصوص بحث ریزگردها، دولت اهتمام کامل دارد.

نوبخت افزود: سازمان برنامه‌وبودجه تعهد می‌کند که تمامی اعتبارات باقی‌مانده را جهت پیشرفت استان خوزستان پرداخت کرده و پیگیر همیشگی مشکلات استان باشد.

وی افزود: یک فرمول برای تزاید منابع مالی از یک کنتراسیون باید استفاده کرد که شامل: دولت، بانک‌ها و صندوق است. این کنتراسیون را به‌صورت اهرمی تشکیل خواهیم داد و از اختیارات خودِ صندوق می‌باشد.

نوبخت در پایان بیان داشت: از همین فردا برای اجرای سه طرح جامع، شروع به کار خواهیم کرد.

 

کد خبر : ۴۶۴۹۳۷