خبرگزاری کار ایران

با حضور اقشار مختلف مردم؛

مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در بندر امام برگزار شد

مراسمی بمناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور پر شور جمعی از مردم و فعالان اجتماعی سیاسی بندر امام خمینی، در حسینیه ی آیت الله طالقانی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، در این مراسم که پس از اقامه ی نماز جماعت مغرب و عشاء شامگاه پنجشنبه، در حسینیه ی آیت الله طالقانی این شهر همراه با نواختن سنج و دمام برگزار شد، ابتدا آیاتی از کلام الله مجید قرائت گردید و سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نواخته شد.

در ادامه ی این برنامه که جمعی از مدیران دولتی، آحاد مردم، فعالین اجتماعی و سیاسی از شهرهای ماهشهر و بندر امام حضور داشتند، عبدالعظیم عربی، شاعر بندر امامی اشعاری در سوگ آیت الله هاشمی رفسنجانی قرائت نمود.

سپس، حجت الاسلام و المسلمین فیاضی، مشاور استاندار خوزستان، سخنانی در خصوص نقش و جایگاه آیت الله هاشمی در قبل و بعد از انقلاب بیان فرمودند.

وی، هاشمی را یکی از ارکان انقلاب اسلامی دانسته که پس از امام خمینی، پُر رنگترین نقش در تمام مراحل و وقایع انقلاب را برعهده داشتند و همواره یک پشتیبان محکم برای مردم، امام و رهبر معظم انقلاب بودند.

فیاضی، در بخش دیگری از سخنان خود، مخالفین هاشمی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: صدا و سیمایی که در این ایام، بخش وسیعی از برنامه های خود را به هاشمی اختصاص داده است، همان صدا و سیمایی است که بیشترین کم لطفی و اجحاف را در حق وی کرده بود.

فیاضی گفت: با این حساب در قیامت، صفی طولانی برای حلالیت گرفتن از هاشمی رفسنجانی ایجاد خواهد شد.

مشاور استاندار خوزستان، بیان داشت: مردم با حضور میلیونی خود در مراسم وداع با این یار امام و رهبر معظم، ثابت کردند که تمامیت خواهان، هر کس را بخواهند بایکوت خبری کنند، محبت او در دل مردم بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام فیاضی در ادامه گفت: به غیر از مقام معظم رهبری، در بین شخصیت های اجرایی و دولتی، تنها کسی که بیش از دیگران به اندیشه های هاشمی نزدیک است، حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور محبوب است، و بر ما ست که با حمایت از برنامه های رئیس دولت تدبیر و امید، وحدت، نشاط و توسعه را در جامعه به وجود آوریم.

در این برنامه، کلیپی از سوابق مبارزاتی و سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی به معرض دید عموم گذاشته شد.

در پایان مراسم، حاضرین به ضیافت شام که توسط برگزار کنندگان تهیه شده بود، دعوت شدند.
بزرگداشت هاشمی بندر امام

کد خبر : ۴۴۷۴۵۳