خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار؛

شورای عالی استاندارد در خوزستان برگزار شد

جلسه شورای استاندارد استان خوزستان با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیر کل استاندارد و کلیه مدیران کل عضو شورا در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید صادق هاشم نژاد مسئول حوزه اطلاع رسانی اداره کل استاندارد در خصوص این نشست گفت: در ابتدای جلسه، دهدشتی زاده، مدیر کل استاندارد استان ضمن خوشامدگویی به مدعوین به ارائه توضیحاتی در خصوص ماهیت و اهمیت استاندارد و استانداردسازی پرداخت و ارتقا کیفیت و امنیت، ایجاد رقابت میان تولیدکنندگان و انتخاب آگاهانه توسط مصرف کنندگان را از فواید امر استاندارد سازی برشمرد و تدوین، نشر و نظارت بر اجرای استانداردهای ملی را از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد.

وی هدف از تشکیل شورای استاندارد استان را ارتقا سطح ایمنی و سلامت جامعه و رفع موانع موجود در مسیر استانداردسازی در استان تشریح کرد.

در ادامه جلسه، فرزانه خوشنام معاون استاندارد سازی و علی داودی رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد به ارائه گزارشی درخصوص آمار عملکرد اداره کل در سال 95 و همچنین وضعیت آسانسورهای استان خوزستان پرداختند.

همچنین موضوع اهمیت و لزوم توجه به استاندارد حلال در تولید مواد غذایی استان توسط حجت الاسلام دغاغله نماینده محترم ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی تشریح شد.

سپس حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ضمن تاکید بر اهمیت ویژه موضوع استاندارد در استان خوزستان گفت: توجه به امراستانداردسازی در صادرات و واردات موجب دستیابی موثر به بازار هدف و همچنین ارتقا کیفیت زندگی مردم خوزستان خواهد شد.

وی در ادامه، در خصوص نظارت سخت گیرانه بر وضعیت آسانسورهای منصوبه در ساختمان های عمومی و دستگاه های اجرایی تاکید نمود.

جلسه با جمع بندی استاندارد محترم و تعیین تکالیف مختلف جهت اجرا توسط اداره کل استاندارد و همچنین سایر دستگاه های اجرایی استان، بویژه درخصوص ایجاد دفاتر استانداردسازی در آن ها خاتمه یافت.

 

کد خبر : ۴۴۴۷۵۳