خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت:

توسعه مهارت، با تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی حاصل می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: یکی از راهکارهای مؤثر برای اشتغال و مهارت‌آموزی، به‌روز و هدفمند کردن آموزش‌های مهارتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالنبی سواعدی در جلسه شورای اشتغال با حضور مدیران استانی در شهرستان ایذه اظهار کرد: ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای در استان 1.47 ساعت است و در شهرستان ایذه  1.32 است که ظرفیت موجود در فنی و حرفه‌ای ایذه، پاسخگویی تعداد جمعیت موجود نمی ­باشد و نیاز به کمک سایر دستگاه­ ها دارد.

وی با اشاره به اینکه فنی و حرفه ­ای به دنبال هم‌افزایی است بیان کرد: الآن نیاز کشور به توسعه مهارت است  و این توسعه با  تعامل و همکاری سایر دستگاه­های اجرایی حاصل می‌شود.

سواعدی خاطرنشان کرد: دستگاه­ها، صنایع و صنوف، نیاز آموزشی را اعلام کنند تا مطابق با درخواست آنان، برنامه­ ریزی و ارائه آموزش شود تا توسعه صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: از سرمایه‌گذاران مهارتی برای راه‌اندازی آموزشگاه­های جدید، استقبال می شود، این بهترین فرصت برای فراهم نمودن زمینه تربیت نیروی ماهر متناسب با نیاز بازار کار است.

سواعدی با تأکید بر کیفی بخش و اثربخش بودن آموزش‌های مهارتی، تحقق این امر را منوط به اجرای قوانین مهارتی دانست و عنوان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید اجرا شود و برای این امر، دستگاه‌ها و مؤسسات ملزم به رعایت این قوانین می­ باشند.

سواعدی از تلاشگران عرصه مهارت و جوان ایذه ­ای که در هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته کاشی‌کاری موفق به کسب مدال نقره شده و با تلاش این جوانان رتبه استان خوزستان در بین سایر استان‌ها به مقام پنجم ارتقاء پیدا کرد، تقدیر و قدردانی کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی لازمه ی زندگی است ابراز امیدواری کرد همه تلاش کرده تا امر به مهارت‌آموزی که امربه‌معروف است و نقش بسیار مهمی در آینده زندگی جوانان دارد، توسعه یابد.

گفتنی است در شهرستان ایذه یک مرکز برادران و یک مرکز خواهران و 45 آموزشگاه آزاد در زمینه ی مهارت آموزی وجود دارد.

 

کد خبر : ۴۲۹۱۳۲