خبرگزاری کار ایران

توسط اداره کل استاندارد خوزستان صورت پذیرفت؛

صدور اولین پروانه کاربرد نشان حلال در استان خوزستان

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در راستای تلاش جهت اجرای احکام نورانی اسلام در زمینه تامین غذای حلال، با همکاری مشترک این اداره کل و حوزه‏ های نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی، نخستین پروانه کاربرد نشان حلال در استان خوزستان به واحد کشتارگاه صنعتی طیور مرغداران شمال خوزستان اعطا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضا دهدشتی زاده صبح امروز گفت: در حال حاضر سالانه تقریبا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار درآمد تجارت حلال در کشورهای اسلامی است اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی از جمله نداشتن  تاییدیه نشان حلال، سهم ایران از این تجارت تقریبا صفر است و بدین دلیل، سایر کشورهای اسلامی گوی سبقت را در صنایع غذایی حلال از ما ربودند اما خوشبختانه در حال حاضر ما این تأییدیه را که مورد قبول تمام کشورهاست، اخذ کرده‌ایم و می‌توانیم در تجارت غذای حلال حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود : پروانه کاربرد نشان حلال با امضای مشترک نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رییس سازمان ملی استاندارد امضاء می ‏شود که بیانگر ارزیابی واحد تولیدی در دو بعد شرعی و فنی استانداردی است.  

دهدشتی زاده خاطر نشان کرد: بدلیل ظرفیت بالای تولید و پتانسیل صادرات استان به کشورهای همسایه، سرمایه گذاری در تجارت حلال، به کلیه تولیدکنندگان و فعالین در صنایع غذایی توصیه می شود. این اداره کل نیز در چارچوب وظایف و اختیارات خود، آمادگی کامل خود را جهت هرگونه کمک و مساعدت در این زمینه به این عزیزان اعلام می ‏نماید.

 

کد خبر : ۴۲۶۴۸۴