خبرگزاری کار ایران

در نشست کانون‌های بازنشستگان استان عنوان شد:

همسان‌سازی حقوق مهمترین مطالبه بازنشستگان در پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۳۷۲

مدیرکل تامین‌اجتماعی‌خراسان‌شمالی با اشاره به بررسی تدوین و تصویب ماده 13 برنامه ششم توسعه در مجلس درباره تعیین تکلیف پرداخت بدهی دولت به سازمان‌تامین اجتماعی گفت: با تحقق این مطالبه مهمترین خواسته بازنشستگان و کارگران که همان همسان‌سازی حقوق است، فراهم می‌شود.

به گزارش‌خبرگزاری ایلنا، محمدعلی‌عباس‌زاده درنشست‌فصلی کانون‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان که درمحل کانون بازنشستگان شیروان برگزار شد، بازنشستگان را سرمایه های اصلی سازمان تامین اجتماعی دانست.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش بازنشستگان در جامعه، گفت: بازنشستگان به عنوان افرادی که سالیان سال برای نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند، اکنون صاحب تجربه و توانمندی های فراوانی هستند بنابر این هیچگاه نباید از توانمندی های بازنشستگان در راستای اهداف سازمان غافل شد.

وی به بهره مندی بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا از اتاق فکر و مشاوره اشاره کرد وگفت: در این خصوص بایستی از این اتاق فکر در اداره کل بهره مند شویم و ازتجربه و توانمندی افراد باتجربه چون بازنشستگان برای ارائه خدمات مطلوب و تسهیل درکارها بهره ببریم.

وی افزود: در این راستا کانون‌های بازنشستگان ومستمری بگیران می توانند اتاق فکر و مشاور ما در اداره کل تامین اجتماعی استان در راستای تحقق اهداف سازمان باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی متذکر شد: سازمان تامین اجتماعی همواره بر رفع چالش ها و ارتقاء سطح معیشت بازنشستگان ومستمری بگیران اهتمام داشته و علی رغم تحریم ها و مشکلات موجود منجمله کسری بودجه در سنوات گذشته هرساله درصدد افزایش حقوق بازنشستگان تلاش کرده است.

عباس زاده در ادامه به بررسی تدوین و تصویب ماده 13 برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی درباره تعیین تکلیف پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهارداشت: با تحقق این مطالبه مهمترین خواسته بازنشستگان و کارگران که همان همسان سازی حقوق بازنشستگان است، فراهم می شود.

وی افزود: در بند ب ماده فوق تهدید منابع سازمان و بیمه شدگان را به دنبال دارد که سازمان و کانون بازنشستگان و تشکل های کارگری با آن به شدت مخالف هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با تاکید براین که منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به جامعه بیمه شدگان است و هیچ کس خارج از این مجموع حق دست درازی به منابع سازمان را ندارد، گفت: براین اساس تکلیف داریم ازمنابع صندوق تامین اجتماعی حفاظت و حراست کنیم چراکه سازمان یک صندوق بین نسلی است.

وی افزود: برهمین اساس اگر روزی منابع صندوق تامین اجتماعی مورد تهدید قرار گیرد امکان دارد چند سال آینده سازمان با چالش مواجه شود وهمه بیمه شدگان نیز دچار مشکل شوند.

عباس زاده همچنین از روسای کانون بازنشستگان خواست تعاملات وهمکاری خود را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از مصوبات بیمه شدگان بیشتر کنند و نمایندگان را با مسائل و مشکلات بیمه ای استان آشنا کنند.

تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از مطالبات اصلی بازنشستگان است

در ادامه رئیس کانون بازنشستگان ومستمری بگیران استان نیز تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را از مطالبات اصلی بازنشستگان و مستمری بگیران برشمرد با تصویب ماده 13 این لایحه بخش اعظم خواسته ها وانتظارات بازنشستگان از جمله همسان سازی حقوق بازنشستگان فراهم خواهد شد.

وی دراین راستا ازنمایندگان مجلس خواست با تصویب پرداخت بدهی دولت گامی اساسی در راستای بهبود معیشت وکیفیت جامعه بیمه شدگان و به ویژه بازنشستگان و قشر محروم کارگران گام بردارند.

وی موضوع بررسی محل کانون ها، همسان سازی حقوق و مزایای بازنشستگان ومستمری بگیران، ارائه خدمات درمانی مطلوب وکم هزینه، ارائه خدمات بیمه تکمیلی ،افزایش مزایای جانبی از قبیل حق مسکن، خواربار، سنوات خدمت و حق عائله مندی برای بازنشستگان تامین اجتماعی را از مهمترین خواسته های بازنشستگان ومستمری بگیران استان اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز