خبرگزاری کار ایران

انتقاد سیدی از شهردار بجنورد:

بدهی‌های انباشته شهرداری‌بجنورد ربطی به سازمان تامین اجتماعی ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۸۷۷

سرپرست تامین‌اجتماعی خراسان‌شمالی با بیان اینکه بدهی‌های انباشته شهرداری بجنورد ربطی به این سازمان‌ندارد، گفت: عمل‌نکردن شهرداری بجنورد به‌تکلیف خود در اجرای قانون تامین‌ اجتماعی‌باعث جرایم بیشتر بدهی شهرداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بجنورد، سید احمد سیدی سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان با گلایه و انتقاد شدید نسبت به سخنان اخیر شهردار بجنورد و شورای شهر در رسانه های استان، گفت: اگر سازمان به این گونه سخنان پاسخ ندهد ظلم به فعالیت های درست و صادقانه کارکنان این اداره کل کرده است.

وی به سخنان اخیر شهردار بجنورد طی نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اشاره کرد و گفت: شهردار بجنورد تامین اجتماعی را پدر خانواده قلمداد کرده و اعلام کرده تامین اجتماعی بیشترین درآمد وصولی با کمترین خدمات را دارد.

سیدی خطاب به شهردار بجنورد گفت: سازمان موافق نیست مسائل و مشکلات موجود را رسانه ای کند اما این سومین بار است که متاسفانه این مشکلات علیه سازمان تامین اجتماعی استان را رسانه ای می‌کنند.

وی افزود: بار اول رئیس شورای شهر یکسری مسائلی را علیه سازمان تامین اجتماعی رسانه ای کرد و همچنین تهاتوری که اخیرا با شهرداری داشتیم را شهردار در سایت ها اعلام کرد که بیشترین ضرر شهرداری بجنورد از تامین اجتماعی است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی با اعلام این که در حال حاضر شهرداری بجنورد 428 نفر پرنسل بازنشسته دارد که میانگین واریزی مستمری به این افراد یک میلیون و 700 هزار تومان تا 2 میلیون تومان است.

وی افزود: این بدان معنا است که ماهیانه حدود 727 میلیون و 600 هزارتومان تا 856 میلیون تومان فقط حقوق مستمری بازنشستگان، کارافتادگان و بازماندگان پرسنل شهرداری بجنورد را سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کند.

سیدی اظهار کرد: کل 100 درصد حق بیمه ای که شهرداری بجنورد برای هزار و 400 پرسنل خود باید به سازمان تامین اجتماعی واریز می کند 380 میلیون تومان است.

وی افزود: در حالی که شهرداری بجنورد ماهیانه 100 تا 150 میلیون تومان به تامین اجتماعی حق بیمه واریز می کند حتی در بعضی ماه ها هم شهرداری بجنورد این میزان را هم ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تامین نقدیندگی جزء ضروری ترین نیازمندی های تامین اجتماعی است تا مستمری پرداخت کند، براین اساس بر اساس دستورالعمل معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی هیچ لیست حق بیمه کارگری بیش از 3 ماه از 100 درصد کمتر دریافت نکند.

وی متذکر شد: شهرداری اگر این را همکاری نمی دانند پس به چه می گوید همکاری!اگر شهرداری با چنین مشکلاتی مواجه شده که بدهی انباشته شده زیادی به سازمان تامین اجتماعی دارد مقصر خود شهرداری است با تمکین نکردن به قانون به تکلیف خود در اجرای ماده 29 قانون تامین اجتماعی عمل نمی کند و حق بیمه ماهیانه پرداخت نمی کند و منجر به این شده که قانوگذار جریمه برای آنها صادر کند و هر ماه بر جریمه آنها اضافه می شود.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی به نشست شورای شهر اشاره کرد وگفت: دراین نشست یکی ازاعضای شورای شهر مطرح کرد شهرداری از هزار و 400 پرسنل خود بیشتر از 600 نفر را نمی تواند پوشش مدیریت پشتیبانی داشته باشد ایا این هم مقصر سازمان تامین اجتماعی است.

وی اظهارکرد: یکی از دلایلی که ماده 50 قانون تامین اجتماعی را مصوب کردند این است که سازمان تامین اجتماعی می تواند یک طرفه رای قاضی را در مرحله اجرای مطالبات از حساب های کارفرما برداشت کند.

وی افزود: چراکه مطالبات کار و کارگری جز مطالبات قوانین حق کشور است و این قانون به جهت تضعیف نشدن مطالبات کارگران است. سیدی اظهارکرد: سازمان اگر پیگیر مطالبات خود نباشد مطالبات انباشته می شود و اولین ضرر را شهروندان می بینند.

وی میزان کل طلب سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی را حدود 11 میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: هرماه بالای 300 میلیون تومان به بدهی های شهرداری جریمه تعلق می گیرد که اگر پیگیری نکنیم این میزان بدهی طی هر 4 ماه به یک میلیارد می رسد .

وی خطاب به شهردار بجنورد گفت: دراین زمینه بهترین راهکار این است که با تعامل تسویه حساب کنیم و اجازه ندهیم هر روز بدهی ها افزایش پیدا کند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان متذکر شد: عمل نکردن شهرداری بجنورد به تکلیف خود در اجرای ماده 29 قانون تامین اجتماعی باعث جرایم بدهی شهرداری می شود نه عملکرد سازمان تامین اجتماعی.

وی افزود: با همه مشکلات شهرداری سازمان تامین اجتماعی به دنبال هیچ گونه حاشیه کارگری برای پرنسل شهرداری نیست و علی رغم رعایت نکردن قوانین و پرداخت نکردن حق بیمه ها این سازمان دربخش درمان و ارائه خدمات درمانی از هیچ گونه همکاری دریغ نکرده است .

وی بیان کرد: مشکلات مالی شهرداری بجنورد هیچ ربطی به طلب سازمان تامین اجتماعی از آنها ندارد .

سیدی خاطرنشان کرد: شورای شهر اعلام کرده شهرداری بجنورد حدود 70 میلیارد تومان بدهی دارد تنها به سازمان تامین اجتماعی 10 میلیارد تومان بدهی دارد حال بگویند مابقی 60 میلیارد را چه کسی مقصر است.

سیدی متذکر شد: نباید به دنبال فرافکنی باشیم و توپ را به میدان دیگران بیندازیم چراکه اگر تکلیف‌مان را به درستی انجام دهیم همه چیز درست می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز