خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان‌ نظام‌مهندسی خراسان‌شمالی مطرح کرد:

انحراف از نقشه، عمده تخلف گزارش‌شده در حوزه ساخت‌وساز

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان‌شمالی عمده تخلفات گزارش شده در حوزه ساخت و ساز را مربوط به انحراف از نقشه و عدم توجه به زمان پایان تمدید پروانه دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، علی‌اکبر رمضانی به فعالیت 56 دفتر خدمات مهندسی در حوزه‌های طراحی، نظارت، اجرا و خدمات‌آزمایشگاهی در استان خراسان‌شمالی اشاره کرد و گفت: در حوزه بازرسی باید بیشتر توجه شود تا بازرسی‌های فنی بیشتری صورت گیرد.

وی اطمینان از استاندارد بودن فرآیندها، مصالح و تجهیزات استاندارد را مورد تاکید قرار داد و گفت: ساختمان‌ها باید از شناسنامه فنی و ملکی برخوردار باشند چراکه این شناسنامه گویای همه سوالات یک بهره‌بردار خواهد بود.

رمضانی عمده تخلفات گزارش شده درحوزه ساخت و ساز  را مربوط به انحراف از نقشه و عدم توجه به زمان پایان تمدید پروانه دانست و درباره پدیده امضا فروشی نیز گفت: این امر در استان خراسان‌شمالی وجود ندارد و یا تاکنون گزارشی در این‌باره دریافت نشده است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان ‌شمالی در ادامه به تهیه یک میلیون و 130 هزار مترمربع نقشه در این سازمان طی سال 93 اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری نیز تاکنون 265 هزار مترمربع بوده که کاهش  75 درصدی تقاضا برای دریافت خدمات مهندسی را نشان می‌دهد.

وی اظهارداشت: این نشان‌دهنده این است که گردش‌مالی این حوزه و ساخت و ساز اعم از کسب و کار مهندسی، کارگری  و بازار کاهش یافته است.

رمضانی یادآور شد: تعداد اعضای سازمان نظام‌مهندسی از سال 92  که 2 هزار و 350 نفر بود به 3 هزار و 500 نفر  در سال‌جاری افزایش یافته  است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته بیش از 8 هزار و 342 نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده که سرانه آموزشی معادل 12.3 ساعت به ازای هر نفر داشته ایم.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان ‌شمالی درباره صدور خدمات‌فنی و مهندسی نیز گفت: یکی از نیازهای اساسی برای استفاده از ظرفیت‌های حرفه‌ای مهندسان صدور خدمات‌مهندسی به کشورهای همسایه است.

کد خبر : ۳۴۹۸۸۶