خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی:

رسانه‌ها تخلفات انتخاباتی مدیران و نامزدان را انتشار دهند/تماس‌ها مانع اجرای قوانین نمی‌شود

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌شمالی با بیان اینکه رسانه‌ها تخلفات انتخاباتی مدیران و نامزدها را انتشار دهند، گفت: در این زمینه دستگاه قضایی پشتیبان رسانه‌ها است و حتی آنان را مورد تقدیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در نشست با خبرنگاران استفاده از امکانات دولتی در جریان انتخابات ممنوع اعلام کرد و گفت: رسانه‌ها به این موضوع ورود پیدا کنند و مستندهای خود را درخصوص استفاده مسئولان از امکانات دولتی را انتشار دهند. در این زمینه دستگاه قضایی پشتیبان رسانه‌ها نیز است و حتی آنان را مورد تقدیر قرار می‌دهد.

وی به انتخابات سالم در سطح استان تاکید کرد و گفت: هر کسی در این جریان تخلف کند برخورد قضایی انجام خواهد و اطلاع رسانی نیز می‌شود. حتی شخصیت‌ها نیز اگر تخلف کنند در رسانه‌ها نام آنان را اعلام خواهیم کرد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌شمالی از تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در استان خبرداد و اظهارداشت: تاکنون نیز به برخی نماینده‌های فعلی و کاندیداها تذکر داده شده است.

حجت الاسلام‌قدرتی تصریح کرد: تماس‌ها هم مانع اجرای قوانین نمی‌شود و تخلفات انتخاباتی از سوی هر شخصی انجام شود، در صورت محرز شدن به طور قاطع رسیدگی می‌شود.

وی از اختصاص سامانه پیامکی 09352303715 به اعلام جرائم انتخاباتی توسط مردم خبرداد واظهار داشت: مردم در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید سلامت نفس، اعتقاد، صلابت روح و داشتن باورهای اسلامی و انقلابی را در کاندیداها مورد توجه قرار دهند .

رئیس کل دادگستری استان در رابطه با حضور حد اکثری در انتخابات اظهار کرد: حضور گسترده کاندیداها برای هر دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، پدیده جدید است که اهمیت انتخاب اصلح را ضروری می کند، چرا که بحث نفوذی که رهبری مطرح کردند، می تواند در همین جاها تحقق یابد و افرادی در رأس قرار گیرند که کشور را در چند سال آینده دچار مشکل کنند.

وی اظهار کرد: البته این حضور گسترده کاندیداها نشانگر فضای باز سیاسی و نظام مردم سالاری دینی هم هست که کثرت کاندیداها، منجر به حضور حداکثری مردم خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر اینکه جدی گرفته نشدن بحث نفوذ، ساده اندیشی است، عنوان کرد: بحث نفوذ، بحث‌جناحی نیست و کسانی که این را مطرح می‌کنند، یا تذکر رهبری را در این زمینه نفهمیده‌اند و یا خود را به کج‌فهمی زده‌اند.

حجت‌الاسلام قدرتی بیان کرد: هیئت‌های اجرایی و نظارت هم باید نهایت دقت را برای بررسی صلاحیت کاندیداها انجام دهند و در مدت دو ماه تا برگزاری انتخابات، شبانه‌روز تلاش کنند تا مبادا حضور گسترده کاندیداها برای رسیدن به کرسی مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در راستای حرکت‌های گروهی باشد.

کد خبر : ۳۳۳۵۹۰