خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان شمالی:

بخش دولتی تمالی به واگذاری امور به بخش خصوص ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۵۶

بر اساس برنامه چشم انداز ۲۰ ساله و همچنین برنامه‌های توسعه دولت موظف است سالانه قسمتی از امور خود را به بخش خصوصی واگذار کند ولی این واگذاری‌ها با مقاومت مدیران بخش دولتی مواجه می‌شود.

بخش دولتی تمالی به واگذاری امور به بخش خصوص نداشته و احساس می‌شود در این جریان باید به صورت تکلیفی عمل شود.

این جملات استاندار خراسان شمالی در کنفرانس خبری کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس هیات رییسه سلسله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بود.

به گزارش ایلنا سید علی اکبر پرویزی که از ابتدای مسوولیتش به عنوان هفتیمن استاندار خراسان شمالی همواره سعی کرده است راه‌های توسعه استانش را بررسی و اجرایی کند؛ معتقد است در بخش دولتی تمایلی برای واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی مشاهده نمی‌شود و دولت لازم است به صورت تکلیف مدیران را به واگذاری امور به بخش خصوصی وادار کند.

او معتقد است مدیران دولتی احساس می‌کنند با واگذاری وظایف و خدماتی که تحت نظر آنهاست از قدرتشان کاسته می‌شود این در حالی است که بر اساس برنامه چشم انداز ۲۰ ساله و همچنین برنامه‌های توسعه، دولت موظف است سالانه قسمتی از امور خود را به بخش خصوصی واگذار کند ولی این واگذاری‌ها با مقاومت مدیران بخش دولتی مواجه می‌شود.

وی در این کنفرانس یک ساعته با حضور خبرنگاران گفت: اگر قوانین مزاحم حذف و در صورت ضرورت قوانین جدید ایجاد شود می‌توانیم در تمامی حوزه‌های این استان سرمایه گذاری داشته باشیم.

استاندار خراسان شمالی اگر چه به خوبی می‌داند برای توسعه در این استان با توجه به آخر بودن استان در اکثر شاخصه‌ها راه سختی پیش رو دارد؛ زیر ساخت‌های استان خراسان شمالی را با توجه به تازه تاسیس بودن آن مطلوب و حتی از استانهای همجوار نیز بهتر می‌داند.

رئیس هیات رییسه سلسله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی هم گفت: ترسیم اقتصاد مقاومتی در هر استانی باید منحصر به فرد باشد و نقشه توسعه خراسان شمالی به صورت منحصر به فرد طراحی می‌شود.

به گزارش ایلنا دکتر محمد ابراهیم مداحی در کنفرانس خبری کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی افزود: مردم و مسوولان باید بدانند که اقتصاد مقاومتی اقتصاد بالادستی نیست چرا که باید از جمع راه کارهای اقتصاد مقاومتی استان‌ها به هدف خود دست یابیم.

وی با بیان اینکه باید نقش و سهم استان‌ها در اقتصاد مقاومتی تعریف شود، اظهار داشت: ترسیم اقتصاد مقاومتی در هر استانی باید منحصر به فرد باشد و در این راستا خبرنگاران با قلم واطلاع رسانی دقیق خود جهت رسیدن مردم به مطالباتشان کمک کنند.

مداحی تصریح کرد: با تشکیل ستادی به ریاست معاون اول رییس جمهور ۵۰۰ اقدام اجرایی برای موضوع اقتصاد مقاومتی در کشور تعریف شده که نیاز به زمان جهت انعکاس عملکرد داریم.

وی در خصوص نگاه به نخبگان و به کارگیری آن‌ها در بحثاقتصاد مقاومتی هم اظهار داشت: نگاه ما به نخبگان متفاوت‌تر از سایرین است چرا که دیگران به آن‌ها تنها به عنوان عنصر مددجو نگاه می‌کنند در حالی که ما می‌خواهیم نخبگان را در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری دخالت دهیم.

وی در خاتمه بیان کرد: فاصله ما با رقبا قابل جبران است اگر به رشد ۸ درصدی دست یابیم که این امر تنها با یک حرکت انقلابی در قالب برنامه ریزی، حمایت دولت، فرهنگ سازی و تغیییر نگاه‌ها و احساس مالکیت بخش خصوصی ظرف ۲ سال آینده محقق خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز