خبرگزاری کار ایران

فرماندار سرخس خبر داد:

بهره برداری از ۴ واحد فرآوری گوگرد در منطقه خانگیران سرخس

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۷۰۳

فرماندار سرخس گفت: ۴ واحد فرآوری گوگرد در پارک گوگردی منطقه خانگیران به زودی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سرخس، محمد رضا رجبی مقدم در جلسه ویدئو کنفرانس ارزیابی آخرین وضعیت مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی که با حضور استاندار برق رار شده بود در گزارشی با اشاره به حوزه مسئولیت سه معین اقتصادی شهرستان و آخرین اقدامات صورت گرفته گفت: آستان قدس رضوی به عنوان معین اقتصادی اصلی کل شهرستان به همراه قرارگاه سازندگی سپاه امام رضا (ع) درحوزه مسئولیت دو دهستان تجن و سرخس و شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق که از سال گذشته به این جمع پیوسته و در دهستان خانگیران و کل بی بی فعالیت دارند از 6 گام تعریف شده در اساسنامه تعدادی را به سرانجام رساندند.

وی افزود: از مجموع 56 تفاهم نامه توسعه اقتصادی بخش خصوصی با اضلاع مثلث توسعه اقتصادی شهرستان که به ارزش 826 میلیارد تومان به امضاء رسیده بود، تاکنون 300 میلیارد تومان آن در چهار واحد بخش فراوری گوگرد که بالای 90 درصد پیشرفت فزیکی دارند هزینه شده ،که با افتتاح کامل به عدد 500 میلیارد تومان می رسند.

مدیر مثلث توسعه اقتصادی شهرستان سرخس با بیان اینکه در سرمایه گذاری بخش خصوصی هیچ تسهیلات دولتی هزینه نشده اضافه کرد: روزانه 2 هزار تن گوگرد خام در مجتمع صنعتی گاز شهید هاشمی نژاد تولید می شود که با راه اندازی واحد های فرآوری می توان از خام فروشی را تا 60 درصد پیشگیری کنیم و اشتغال بیش از 150 نفر را بصورت مستقیم در شهرستان رقم زنیم.

محمد رضا رجبی مقدم حوزه کشاورزی را پر بارترین بخش در ایجاد اشتغال دانست و گفت: در سال گذشته 50 میلیون متر مکعب آب از سد دوستی به تعاونی های آب بران از طریق  کانال های شهرستان تحویل داده شد که با توجه به بارش های سال زراعی جاری با افزایش 30 میلیون متر مکعبی به 80 میلیون متر مکعب رسید که خود موجب افزایش 64 درصدی سطح زیر کشت چهار محصول کلزا ، یونجه، پنبه و جالیز را در پی داشته است.

رئیس گارگروه هماهنگی معین های اقتصادی سرخس تصریح کرد: 6 تعاونی در شهرستان سرخس با جمعیت 737 نفر از روستائیان حاشیه جنگل های پسته برای اولین بار ضمن توافق با آستان قدس مدیریت 15 هزار هکتار از اراضی جنگل های پسته را برعهده گرفتند که این امر می تواند تحول بزرگی در معیشت روستائیان ایجاد کند.

رجبی مقدم گفت: از حدود 452 هزار هکتار اراضی شهرستان 300 هزار هکتار در هشت پلاک اختلافی بین آستان قدس و جهاد کشاوری وجود دارد که برای رفع این مانع و اعطای مجوز (استعلام و تغییر کاربری) برای سرمایه گذاری واحدهای خورد مساعدت استانداری محترم را می طلبد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز